به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آرام حلیم صبح امروز در بازدید از کارگاه قالیبافی در بیله‌سوار اظهار کرد: پرداختن به آموزش‌های صنایع دستی و فنی‌وحرفه‌ای در جامعه راه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی هموار می‌کند و باید بیش از پیش به آموزش اهمیت داده شود که زیربنای ایجاد مشاغل و صنوف آموزش است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کارگاههای صنایع دستی که مورد حمایت جدی قرار می گیرد، سبب اشتغال پایدار شده و فرصتهای شغلی مناسبی برای جامعه ایجاد خواهد کرد، گفت: توجه به حوزه صنایع دستی و ایجاد کارگاههای تولیدی با نظارت مسئولان می‌تواند علاوه بر افزایش تولید، در ایجاد اشتغال نیز تاثیرگذار باشد.

حلیم افزود: بیش از 2 هزار نفر در شهرستان در حوزه قالی بافی فعالیت دارند و سال گذشته  از طریق فنی و حرفه‌ای شهرستان برای 30 نفر مهارت قالیبافی آموزش داده شد و امسال نیز آموزش مهارت قالی بافی از اواخر فروردین ماه برای 60 نفر در این شهرستان آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: سالانه بیش از 2 هزار متر مربع فرش دستباف توسط هنرمندان شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود و 374 نفر در این شهرستان از خدمات بیمه‌ای  این حرفه بهره‌مند هستند.

 وی تصریح کرد: بیله‌سوار جز معدود مناطقی است که در بافت فرش و قالی توسط هنرمندان زبده شهرت منطقه‌ای و حتی ملی به خود گرفته و در این زمینه با پرداخت تسهیلات و امکانات مختلف از بافندگان حمایت می‌شود چرا که صنایع دستی مادر همه صنایع بوده و از زمانی که بشر زندگی خود را آغاز کرده برای رفع نیاز به تولید صنابع دستی روی آورده است.

حلیم با تاکید بر اینکه صنایع دستی تبلور عینی اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: تنوع رشته‌های صنایع دستی و آموزش افراد علاقه‌مند می‌تواند در کنار اشتغال و سرمایه‌گذاری زمینه صادرات این محصولات را در شهرستان فراهم کند که باید برای این امر ظرفیتهای صنایع دستی در این شهرستان شناسایی شود و بانک هنرمندان برای ساماندهی هنرمندان صنایع دستی تشکیل شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع‌ دستی و توانمندی‌های بانوان را فرصتی مناسب برای پیشرفت، رشد و شکوفایی استعداد و ارتقای فعالیت و نمایش هنر آنان دانست و گفت: برای ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی بانوان ایجاد نمایشگاه توانمندیهای بانوان در حوزه‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی یکی از اولویتهای شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611521
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.