احد ندایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور احزاب تأثیر بسزائی در کاهش خطاهای انتخاباتی دارند و هدف آنها هموار کردن مسیر توسعه سیاسی و برگزاری انتخابات با شکوه و سالم و نیز حضور فعال در انتخابات است.
وی بیان کرد: احزاب در تمام دوره های انتخابات نقش قابل ملاحظه ای داشته اند و بعنوان نیروی محرکه به وجود آوردن مشارکت فعال در راستای ترقی نظام و حضور حداکثری آگاهانه در پای صندوق های رأی عمل می کنند.
ندایی با بیان اینکه بین انتخابات و احزاب سیاسی پیوند و ارتباط نزدیکی وجود دارد ، افزود: احزاب نقش مؤثری در هدایت و بسیج مردم به پای صندوق رأی و معرفی نامزدها دارند.
وی افزود: در انتخابات رابطه دو سویه میان احزاب و مردم سالاری برقرار می‌شود از یک طرف مردم سالاری بعنوان بستر ظهور ، شکل گیری و نهادینه شدن احزاب سیاسی مطرح می گردد و از سوی دیگر احزاب سیاسی زمینه موفقیت روند توسعه سیاسی و مشارکت سیاسی را فراهم می کنند.
رییس شورای استانی حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل بیان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی مردم سالاری دینی بهترین نقشه راه، احزاب هستند بطوریکه وقتی احزاب پویا و فعال در انتخابات حضور داشته باشند دیگر خبری از ورود پول های کثیف در انتخابات نخواهد بود.
ندایی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا افزود: فضای سیاسی کشور متفاوت از دوره های مشابه پیشین است و فعالیت های سیاسی انتخاباتی دیرتر از زمان‌های دیگر شروع شده است که یکی از دلایل احتمالی آن را می‌توان بی رقیب بودن روحانی دانست.
وی در خصوص ارایه لیست واحد از سوی احزاب در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اردبیل افزود: احزاب در راستای رسیدن به لیست مشترک جلسات متعددی را برگزار کرده و وضعیت را رصد می کنند و بعد از احراز صلاحیت ها با هماهنگی و با ساز و کار و معیار مشخص اقدام به ارایه لیست خواهند کرد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.