به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آرام حلیم صبح امروز در بازدید از طرح کارآفرینی پرورش ماهی در بخش جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: پرورش ماهی از استعدادها و ظرفیتهای مهم شهرستان بوده و می‌تواند در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی  منطقه نقش موثری ایفا کند و باید در  کنار یافتن بازار هدف زمینه برای صادرات این محصولات با برند محلی فراهم شود.

وی گفت: این کارْفرین عرصه اقتصاد مقاومتی در زمینی به مساحت بیش از یک هکتاری  دو استخر پرورش ماهی احداث کرده است که در هر دوره بیش از 8 هزار قطعه انواع ماهی گرمابی تولید می‌کند و سالانه سه تن ماهی گرمابی از طریق پرورش و  به بازار عرضه می‌شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: با راه‌اندازی این استخرها تاکنون 5 نفر به صورت مستقیم و بیش از 10 نفر دیگر به طور غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند که می‌توان با وسعت دادن به این شغل اشتغالزایی بسیار بیشتری را به وجود آورد.

وی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سر لوحه قرار دهیم شهرستان بیله‌سوار به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد و امسال نیز در کنار فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد، اقتصاد مقاومتی را در حوزه‌های دانش بنیان به ویژه توسعه گیاهان دارویی، محصولات با ارزش افزوده بالا، دعوت از سرمایه‌گذاران شاخص کشور، حمایت از طرحهای کشت گلخانه‌ای و پرورش ماکیان و ماهیان و نیز توسعه گردشگری پایدار روستایی در کنار معرفی محصولات محلی  در قالب بسته بندی  با برند منطقه‌ای و صادرات این محصولات به فرا مرزها را دنبال خواهیم کرد.

نادر شادی، کارآفرین پرورش ماهیان  گرمابی نیز افزود: فعالیت پرورش ماهی گرمابی را از سال 88 آغاز کرده و به صورت جدی با پیگیری شیلات استان نیز این فعالیت از سال 89 آغاز شده و در راستای اقتصاد مقاومتی در سال 93 حمایتهای ویژه‌ای از طریق بسیج  سازندگی سپاه و سازمانهای مربوطه انجام شده است.

وی اظهار کرد: این  فعالیت با سرمایه اولیه 150 میلیون ریال راه‌اندازی شده است و اگرچه در ابتدا نگرانی بسیاری از بازار کار و سرمایه‌گذاری در این خصوص داشتم ولی از آنجا که  از حمایتها و تسهیلات خوبی هم در این راستا بهره‌مند بوده‌ام و از قبل نیز سرمایه‌ای داشتم به فعالیتم ادامه دادم و توانستم با کمک خداوند در این زمینه موفق شوم.

شادی با اشاره به توسعه صید و آبزی پروری در این زمینه، ماهیان گرمابی را راهکار مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: این نوع پرورش علاوه بر افزایش میزان تولید و سهمی که بر تولید ملی ایجاد می‌کند می‌تواند عملی‌ترین راهکار در راستای پیاده سازی منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ایرانی باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609492
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.