شمارش معکوس برای میزبانی موفق رقابت های والیبال امید های آسیا آغاز شده است. در هفته گذشته بازدیدها و دیدارهای مختلفی برگزار شد تا آخرین اطلاعات و بررسی های انجام پذیرفته و میزان آمادگی و دست یابی به اهداف تعیین شده در جلسات برگزار شده به سمع و نظر مسؤولین استان و متولیان امر از فدراسیون برسد.
این که اردبیل بعد از مدت ها بار دیگر برای میزبانی یک دوره از رقابت های بین المللی نامزد شده و مسؤولین استان برای این کار همت به خرج داده اند جای خوشحالی بسیار دارد. نگاه ویژه استاندار اردبیل به میزبانی این رقابت ها و تاثیر پیامدها و نتایج حاصل از آن در توسعه استان، مهم و جالب توجه است.
میزبانی موفق این مسابقات علاوه بر تاثیر مثبت در بحث گردشگری و اقتصاد استان در زمینه ورزش و ایجاد انگیزه در بین جوانان برای روی آوردن به رشته های مختلف از جمله والیبال و تشویق و ترغیب صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در ورزش استان می تواند نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته باشد.
از اولین روزهای طرح بحث میزبانی اردبیل برای این رقابت ها ، نشریه ورزش اردبیل از این حرکت حمایت کرد و آن را گامی بزرگ برای دستیابی به اهداف مهم ورزشی ، اقتصادی و گردشگری در استان قلمداد کرد.
موفقیت در رویدادهای مهم ورزشی و بخصوص میزبانی رقابت های بین المللی به عواملی بستگی دارد که حمایت و پشتیبانی مسؤولین ، تامین بودجه و زیر ساخت های مورد نیاز، حاکمیت وحدت و یک رنگی در فضای ستاد برگزاری، دوری جستن از کوبیدن بر طبل من آنم که رستم بود پهلوان، فراهم کردن زمینه لازم برای مشارکت همه صاحب نظران و کارشناسان در امر برگزاری، ممانعت از بهره برداری های شخصی، باندی، گروهی و حزبی و تلاش برای خدمت بی منت و صادقانه از مهم ترین و بارزترین آنها به شمار می روند.
همه علاقه مندان و دوستداران ورزش استان برای موفقیت مسؤولین و دست اندرکاران امر در به پایان رساندن این رویداد همراه با سرافرازی و سربلندی ثانیه شماری می کنند، چرا که این امر می تواند راه پرفراز و نشیب میزبانی رقابت های بین المللی در رشته های مختلف ورزشی را برای اردبیل هموار نماید و بدون شک اگر اردبیل در این آزمون نمره قبولی و عالی دریافت کند میزبانی رقابت های جهانی فوتسال برای مردم قهرمان، ولایتمدار و حسینی اردبیل دور از دسترس نخواهد بود.
در ارتباط با میزبانی اردبیل برای رقابت های والیبال امیدهای آسیا ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد:
– حضور پرشور تماشاگران و پر شدن سالن شش هزار نفری نقطه مثبت و تعیین کننده برای قرار گرفتن اردبیل در زمره شهرهای ورزشی کشور می تواند به شمار آید . این که بازی ها رایگان بوده و تماشاگران برای حضور در ورزشگاه ها مجبور به تحمل هزینه نیستند می تواند در جذب هرچه بیشتر تماشاگران موثر واقع شود. ولی ناگفته پیداست که نقش رسانه ها برای حاکم کردن هوای ورزشی در سطح استان در روزهای باقیمانده تا شروع رقابت ها بسیار مهم است.
- صدا و سیمای مرکز اردبیل و نشریات به رسالت خود در این زمینه باید عمل کنند. مواقعی پیش می آید که برخی از رسانه ها و دستگاهها به خاطر منافع جامعه باید برای مدت محدودی هم که شده باشد از منافع و درآمدزایی چشم بپوشند و به نظر می رسد ورود رسانه ها بر ای آگاهی دادن به جامعه و دعوت آنها برای حضور چشمگیر مردم در سالن های برگزاری رقابت ها یکی از پارامترهای اساسی برای بالا بردن ضریب هواداری ورزش در استان محسوب شود.
-افتخار میزبانی موفق و جلب رضایت مسؤولین کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جمهوری اسلامی ایران از برای استان سربلند و شهیدپرور اردبیل است. اگر به امید خدا این رقابت ها سرافرازانه به پایان برسد گفته خواهد شد اردبیل لایق است و سزاوار و مسؤولانش دلسوز هستند و کارآ.
این تفکر که برخی ها تلاش بر مطرح کردن خود به عنوان عامل اصلی میزبانی دارند باید دور انداخته شود و همه یک دل و در یک مسیر برای موفقیت در میزبانی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران و استان اردبیل فکر نمایند.
موفقیت در میزبانی این رقابت ها در تاریخ ورزش این منطقه ماندنی خواهد بود. اگر یک قرن دیگر صحبتی از اولین میزبانی والیبال بین المللی در اردبیل به میان آید خواهند گفت که در زمان استانداری مجید خدابخش، فرمانداری جواد زنجانی ، مدیریت ایوب بهتاج بر اداره کل ورزش و جوانان و ریاست نادر فلاحی بر هیات والیبال استان، اردبیل با موفقیت در سال 1396 مسابقات والیبال امیدهای آسیا را میزبانی کرده است. همچنانچه اگر صحبت از فوتبال و لیگ حرفه ای باشد حتما می گویند که در زمان استانداری مجید خدابخش، فرمانداری جوادزنجانی، ریاست ذکی اله خوشبخت بر شورای شهر، شهرداری حمید لطف الهیان ، مدیریت بهتاج بر اداره کل ورزش و جوانان استان و ریاست صمد نوتاش بر هیات فوتبال استان ، نماینده فوتبال اردبیل در طول دو سال با سقوط آزاد از لیگ یک به دسته سه رسید، پس هیچکس نباید نگران نام و یاد و موقعیت خود باشد.
-از موقعیت به دست آمده و از حضور احتمالی وزیر ورزش و جوانان و معاونان وزارتخانه و دست اندرکاران فدراسیون برای توسعه ورزش ، افزایش امکانات و فراهم آوردن امکان حضور ورزشکاران و تیم های ورزشی و بخصوص والیبال در سطوح مختلف لیگ باید نهایت استفاده به عمل آید که مطمئنا مسؤولین استان و ورزش در این راستا اقدام خواهند کرد.
-در ورزش نگاه باندی، جناحی و گروهی معنی و مفهومی نداشته و نخواهد داشت. ورزش دنیای خاص خودش را دارد و برای این که ورزش استان آنچنانچه لایق و سزاوار جوانان و ورزشکاران این منطقه است پیشرفت کرده و جایگاه مناسبی را به دست آورد فشردن دست همکاری همه افراد با سلایق و نگاه های مختلف لازم و ضروری است.
-اگر اشتباه نکنم این سومین باری است که اردبیل میزبان مسابقات بین المللی و اولین رقابت آسیایی است. اردبیل و هیات کشتی قبلا برای مسابقات کشتی بین المللی جام کودک دو بار میزبانی کرده است و علی رغم محدودیت امکانات در آن سال ها میزبانی موفقی را داشته اند و امیدواریم این بار میزبانی اردبیل کوچک ترین حرف و حدیثی نداشته باشد.
انتشاردهنده : سیفعلی موسی زاده
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.