دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل روز چهارشنبه هدف از اجرای این جشنواره را احیای آئین ها و سنت ها و نیز آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی با انواع بازی های بومی و محلی استان ذکر کرد.
کریم حاجی زاده افزود: در این جشنواره بازی های بومی محلی استان شامل دال پران ، طناب کشی و چوب پا (چولنگ) برای آقایان و بانوان و یک قل دو قل (بش داش) ویژه بانوان اجرا شد.
وی اظهار کرد: جشنواره بازی های بومی و محلی با مشارکت و همکاری این اداره کل ، هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان و بخش خصوصی تدارک دیده شد.
او افزود: در پایان جشنواره به برندگان مسابقه این بازی ها کارت هدیه ، لوازم ورزشی به رسم یادبود اهدا شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل همچنین از توزیع 300 هزار نسخه بروشور، نقشه و کتابچه در 33 کیوسک و مرکز اطلاع رسانی استان در بین گردشگران و میهمانان نوروز 96 خبر داد.
وی با اشاره به چاپ و توزیع 114 هزار بروشور و نقشه گردشگری استان اردبیل در بین گردشگران، اظهار کرد: از این تعداد ٥١ هزار نسخه مربوط به نقشه گردشگری استان و شهرستان ، 51 هزار نسخه مربوط به بروشور گردشگری استان و شهرستان ، پنج هزار نسخه مربوط به بروشور اطلاعات موزه ای استان ، پنج هزار نسخه مربوط به برشور توصیه های یگان حفاظت و 2 هزار نسخه مربوط به بروشور اقامه نماز می شود.
او به نصب 2 هزار مترمربع بنر در میادین ورودی شهرها با مشارکت دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 68 بنر شامل نقشه و اطلاعات جاذبه های گردشگری استان و شهرستان ها و تبریک سال نو و چهار بنر مربوط به اقامه نماز توسط این اداره کل چاپ و نصب شده است.
حاجی زاده با تاکید بر اینکه آثار تاریخی استان بر اساس ثبت ملی و جاذبه های طبیعی نیز بر اساس آمادگی از لحاظ زیرساخت های گردشگری اولویت بندی شده و بر روی بروشورهای گردشگری استان و شهرستان ها چاپ شده گفت: ٥١ هزار نسخه مربوط به نقشه گردشگری استان و شهرستان شامل 21 نقشه استانی، شهرستانی و مراکز شهرستان و درج قریب به یک هزار و 200 مختصات جغرافیایی تمام جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری و خدماتی چون تاسیسات اقامتی و گردشگری و امکانات رفاهی در قالب google map و google earth با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی چاپ و در بین گردشگران نوروزی توزیع شده است.
او تشریح کرد: گردشگران برای اطلاع از جاذبه های تاریخی و گردشگری ، تاسیسات اقامتی و طرح شکایات خود می توانند با سامانه کشوری 09629 تماس بگیرند.
اردبیل با آب و هوای مفرح ، آثار باستانی و تاریخی فراوان و دهها دهنه آبگرم معدنی از استان های گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.