مجید خدابخش روز یکشنبه در حاشیه افتتاح ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام دستگاههای اجرایی اعم از هلال احمر ، پلیس راه ، مراکز درمانی ، راهداری و دیگر ارگان های امدادی آماده ارائه خدمات سفر به مسافران نوروزی بوده و امید می رود با هماهنگی این دستگاهها رضایت گردشگران نوروزی فراهم شود.
به گفته وی ، 10 کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر وظیفه ارائه و نظارت بر خدمات به گردشگران را در استان بر عهده دارند ،
وی افزود: 21 نقشه تهیه شده در استان شامل یک نقشه استانی ، 10 نقشه شهرستان و 10 نقشه مراکز شهرستان های استان در اختیار دستگاه های مربوطه از جمله فرودگاه ، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و شهرداری قرار خواهد گرفت تا به صورت تابلوهایی در معرض دید گردشگران و مسافران قرار بگیرند.
وی گفت: در این نقشه ها برای اولین بار مختصات جغرافیایی تمام جاذبه های گردشگری و خدماتی چون جایگاه سوخت ، مراکز تجاری ، رستوران ها و مراکز اقامتی و حتی سرویس های بهداشتی گنجانده شده است.
خدابخش با بیان اینکه استان اردبیل استانی گردشگرپذیر است، بیان کرد: در سال های اخیر با توسعه مناطق گردشگری و امکانات رفاهی شاهد افزایش گردشگران هستیم و لازم است ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری استان به مسافران بیشتر معرفی شود.
استاندار اردبیل اضافه کرد: در تمام شهرستان های استان ظرفیت های بسیار خوبی برای گردشگری وجود دارد که به خوبی معرفی نشده اند ، در سال های اخیر سرعین و مشگین شهر در بین شهرستان ها بیشتر مورد توجه گردشگران بوده اما هنوز قابلیت های گردشگری منطقه مغان به صورت مطلوب برای گردشگران معرفی نشده و ضروری است در این زمینه هم اقدام مناسب صوت گیرد.
خدابخش بیان کرد: استان اردبیل در کنار جاذبه های طبعی از فرهنگ و تمدن غنی نیز برخوردار است و نیاز است در کنار معرفی قابلیت های گردشگری قابلیت های فرهنگی نیز به گردشگران داخلی و خارجی بیان شود.
وی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی را یک اثر معنوی و جهانی دانست وگفت: این اثر میراثی ملی است که به کل ایران تعلق دارد.
وی همچنین با توصیه به مسافران به رعایت احتیاط و قوانین راهنمایی و رانندگی به ضرورت کاهش تصادفات در ایام نوروزی اشاره کرد و گفت: با تدابیر اتخاذ شده در ارتباط با ایمنی جاده ها انشاالله شاهد کاهش تصادفات در جاده ها خواهیم بود.
استان اردبیل با داشتن جاذبه های طبیعی و فرهنگی یکی از مناطق گردشگری مورد توجه در ایران می باشد، همه ساله بیش از 500 هزار نفر در نوروز به این استان سفر می کنند ،اما تعداد گردشگران در طول سال بیش از پنج میلیون نفر می باشد.
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، بقعه شیخ حیدر در مشگین شهر، قلاع ، پل و حمام های تاریخی ، آب های معدنی و درمانی فراوان در شهرستان های سرعین ، مشگین شهر ، نیر ، کوثر ، جنگل فندقلو ، گردنه های اسالم - خلخال و حیران در نمین از جمله جاذبه های گردشگری این استان می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.