آرام حلیم روز یکشنبه در دیدار با جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران افزود: خانواده های شهدا و ایثارگران چشمداشت مادی ندارند ولی دیدار و سرکشی معنوی از آنها می تواند تا حدودی جبران کننده رشادت ها و ایثارگری های آنها در راه نظام و انقلاب باشد.
او با بیان اینکه جامعه اسلامی مدیون جانفشانی های شهدای والامقام است،گفت: نامگذاری آخرین روز سال به نام روز شهدا مایه برکت برای تمام طول سال بوده و زمینه برای بزرگداشت نام و یاد همه شهدای کشور را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: خدمت رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران باید در اولویت کاری مسوولان باشد زیرا مهم است که بتوان به مسائل و مشکلات این خانواده ها به بهترین شکل ممکن رسیدگی کرد.
او شهرستان بیله سوار را یک شهر شهیدپرور و با فرهنگ دانست و اظهار کرد: بیله سوار دارای تاریخ پر افتخاری است که مملو از رشادت و ایثارگری های جوانان این مرز و بوم بوده و همواره در سنگر دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و کشور ایستاده است.
وی افزود: رفع مشکل درمان از اولویت های خانواده معظم شهدا ،جانبازان و ایثارگران است و از جامعه پزشکی و داروخانه ها انتظار می رود بر اساس ضوابط قانونی به این افراد خدمات درمانی ارائه کند.
فرماندار بیله سوار با بیان اینکه بیشتر دستگاه های اجرایی به قوانین شاهد و ایثارگر عمل می کنند گفت: برخی دستگاه ها که به درصد کمی از تعهدات خود عمل نمی کنند سعی می شود با رویکرد ویژه ای از این قشر تجلیل و قدردانی شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیله سوار نیز در این نشست گفت: امسال 420 مورد پایش سلامت والدین شهدا که بصورت ویزیت در منزل است از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام و 231 نفر از بیمه عمر و حادثه برخوردار شده اند.
طوماری افزود: آمار شهدای این شهرستان حدود 117 شهید است که بر اساس مقتضیات زمان ، خانواده های این شهدا به مناطق مختلف کشور نقل مکان کردند و تاکنون پرونده 71 شهید در بنیاد موجود است.
وی تشریح کرد: این شهرستان دارای 290 جانباز نیز بوده و 60 مورد مراسم فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان برگزار می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیله سوار با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز اظهار کرد: بابت اشتغال فارغ‌ التحصیلان ایثارگر در دستگاه‌ های دولتی اقدامات خوبی انجام شده و از مجموع سهمیه‌ های استخدامی هر دستگاه 25 درصد به ایثارگران و خانواده‌های شاهد اختصاص داده شده است.
وی افزود: اشتغال یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها است و امیدواریم در صورت اعلام نیاز استخدام از سوی سازمان ها سهمیه های فرزندان ایثارگران و جانبازان نیز فراهم شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگاز: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.