به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان،‌ فرمانده آمادگاه منظریه، جانشین فرمانده انتظامی استان، جانشنین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) و جمعی از خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.
صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی با نواختن موزیک، و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی بر فراز مزار مطهر سه هزار و 500 شهید گلزار علی بن جعفر (ع) قم همراه شد.
پس از این مراسم نیروهای نظامی و انتظامی به همراه خادمان به شهدا و خانواده های معظم شهدا ضمن گلباران و عطر افشانی مزار مطهر شهدا با آرمان های رفیع ایشان تجدید میثاق نمودند.
روز 22 اسفند سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید،‌ بنام روز بزرگداشت شهید نیز نامگذاری شده است.
در این روز برنامه های مختلفی از جمله همایش تکریم مادران و همسران شهدا در مجتمع امام خمینی(ره) قم و دیدار با مراجع عظام تقلید با حضور خانواده معظم شهدا و‌ گلباران مزار شهدای مدافع حرم پیش بینی شده است.

** تجدید میثاق 2 هزار دانش آموزان قمی با آرمان های شهدا
همچنین مراسم تجدید میثاق بیش از 2 هزار دانش آموزان دبستانی و متوسطه قم همزمان با 22 اسفند،‌ روز بزرگداشت شهدا در گلزار علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.
در این مراسم دانش آموزان با حضور بر سر مزار شهدا ضمن گلباران و عطر افشانی مزار شهدا،‌ با آرمان های رفیع ایشان تجدید میثاق نمودند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این مراسم ضمن قرائت پیام نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا جان خویش را با خدا معامله کردند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند تا نسل های انقلاب در ایران اسلامی با آرامش و امنیت در سنگر علم و دانش در مسیر آرمان ها و ارزش های اسلامی حرکت کنند.
سردار سید جواد هاشمی تاکید کرد: حفظ دستاوردهای شهدا در ادامه دادن راه شهدا محقق می شود، ‌شهدا برای دین،‌ استقلال،‌ عزت، ‌سرافرازی نظام اسلامی تلاش کردند، ‌دیروز جبهه مبارزه با کفر صحنه هشت سال دفاع مقدس بود و امروز سنگر شما آینده سازان سنگر علم و دانش‌ است .
وی ادامه داد: رمز پیروزی ملت ایران فرهنگ ایثار و شهادت، ولایت مداری، حفظ وحدت بر محور ولایت، ‌دین داری و بصیرت است.
هاشمی اضافه کرد: خانواده های معظم شهدا الگوهای صبر و ایثار هستند ،‌ملت ایران و نسل های انقلاب مدیون ایثار و صبر و پایداری این خانواده ها هستند،‌ کسانی که فرزندانشان را در دامان پاک خویش پرورش دادند و در راه خدا با رضایت و بلکه خشنودی از این راه تقدیم نمودند.
وی گفت: امروز همچنان دشمنان در برابر اسلام ایستاده اند و از هیچ مکر و نیرنگ و تهدیدی فروگذار نیستند،‌ آینده این کشور دست شما فرزندان انقلاب است و باید با آگاهی و بصیرت و شناخت شهدا و پیوند با شهدا مسیر آنان را ادامه دهید تا از دستاوردهای آنان پاسداری نمایید.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.