به گزارش ایرنا،سرهنگ عوض شفیعی روز چهارشنبه در جلسه مشترک کمیسیون ایمنی راه ها و بررسی تصادفات جاده ای که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل برگزار شد افزود: در سال 94 تعداد 144 نفر در اثر تصادفات جاده ای استان جان خود را ازدست دادند که این میزان در سال 95 به 139 نفر رسیده است.
وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری به لحاظ کاهش تصادفات جاده ای افزود: در سال 94 استان اردبیل رتبه برتر کشوری را کسب کرد و این رویکرد در سال 95 و 96 با ایجاد مکانیزم های جدید دنبال شده است.
وی با اشاره به محورهای حادثه خیز استان افزود: محور سرچم اردبیل ،سربند اردبیل و محور اردبیل - مشگین از محورهای حادثه خیز این استان است که برای رفع این نقاط اقدامات لازم صورت گرفته و در بین آنها محور سربند -اردبیل بیشترین آمار تصادفات جاده ای را داراست.
شفیعی گفت: وازگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای برآورد شده است که نیاز است رانندگان خودروها در رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی اهتمام جدی داشته باشند .
جانشین پلیس راه استان اردبیل بااشاره به افزایش تصادفات جاده ای در طرح نوروزی 95 افزود: برغم هشدار پلیس راه در طرح نوروزی 95 شاهد افزایش 11درصدی تصادفات بودیم که دلیل عمده آنها سرعت غیر مجاز بوده است.
شفیعی از رزمایش طرح نوروزی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این رزمایش از بیست و پنجم اسفندماه شروع و تا 14 فروردین ماه نیروهای امدادی در جاده ها و محورهای مواصلاتی مستقر خواهند شد.
وی بااشاره به مسیر جایگزین محور سرچم – اردبیل افزود: باند دوم بعنوان مسیرجایگزین برای این محور مطالعه می شود.
جانشین پلیس راه استان اردبیل از رانندگان خواست در تعطیلات نوروزی بارعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده ها ممانعت کرده و نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند.
خبرنگار: یعقوب شاددل** انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.