قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: استاد رضا سیدحسینی عمر خود را وقف ایران کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد نریمانی در همایش بزرگداشت استاد رضا سیدحسینی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حضور اساتید برجسته کشوری و نماینده سفیر فرانسه در ایران در این همایش بسیار ارزشمند و اثرگذار است، گفت: 34 جلد کتاب استاد رضا سیدحسینی بسیار فراتر از ارزش یک استاد و پروفسور است.

وی با بیان اینکه استاد رضا سیدحسینی اهل قلم بوده که پس از درگذشتش این همایش برای وی برگزار می‌شود، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی آمادگی همکاری با بنیاد نخبگان برای برگزاری چنین همایش‌هایی را برای افراد در قید حیات نیز دارد؛ چراکه اثر آن بسیار بیشتر خواهد بود.

 نریمانی با بیان اینکه شصت نفر از اساتید به نام اردبیل توسط بنیاد نخبگان استان شناسایی شده است، تصریح کرد: می‌توان همه ساله از تعدادی از این اساتید به لحاظ اثرگذار بودن آنها تجلیل کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ترجمه بسیار سخت‌تر از تالیف است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استاد رضا سیدحسینی 40 سال از عمر خود را در عرصه ترجمه فعالیت کرده است، این کار یعنی استاد عمر خود را وقف ایران کرده است.

وی با بیان اینکه طبق نظر هیات رئیسه دانشگاه سالن‌های سخنرانی و اجتماعات دانشگاه به اسم نخبگان اثرگذار استان نامگذاری خواهند شد، تصریح کرد: در گام اول تالار سخنرانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی به اسم استاد رضا سیدحسینی نامگذاری می‌شود تا با این کار حداقل تجلیل از خدمات ایشان داشته باشیم.

شاهرضایی مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان نیز با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌های بزرگداشتی باید الگوسازی شود، گفت: باید تلاش کنیم به هویت موجود در استان‌ها برسیم.

 وی با بیان اینکه علم حالت ایستایی ندارد و باید روز به روز پیشرفت کند، افزود: اردبیل یکی از نقاط زیبای ایران است و از نظر حجم و چگالی دارای مفاخر فراوانی است.

 شاهرضایی با بیان اینکه اذان مرحوم موذن‌زاده اردبیلی در همه جای دنیا انسان را تکان می‌دهد و این صدا انسان را ملکوتی می‌کند، افزود: برگزاری این چنین همایش‌هایی باید ادامه داشته باشد.

گفتنی است در این همایش بیانیه انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی و ارج نامه بنیاد ملی نخبگان بنیاد ملی نخبگان قرائت شد. همچنین با حضور اعضای خانواده استاد رضا سیدحسینی از تابلو نقاشی استاد رونمایی شد و در ادامه تالار سخنرانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی به نام تالار استاد رضا سیدحسینی نامگذاری شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.