به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام رضا باوقار در نشستی با کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت جهاد کشاورزی مشگین شهر گفت: بر اساس آموزه های دینی کاشت درخت از پربرکت ترین و پرفایده ترین کارها در دین اسلام به حساب می آید که ائمه معصومین (ع) همواره بر این کار تاکید فراوان داشتند.
او افزود: منابع طبیعی جز ثروت ملی بوده و حفظ و حراست از آن نیز وظیفه شرعی و قانونی هر فرد مسلمان است.
وی با تاکید بر دقت لازم در واگذاری عرصه های طبیعی شهرستان به بخش خصوصی اظهار کرد: هر گونه قصور در این زمینه تخلفی نابخشودنی و خیانت به شرع مقدس و نسل آینده خواهد بود.
وی با قدردانی از عملکرد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مشگین شهر بر کاشت گونه های مختلف درختان سازگار با آب و هوای منطقه و حفظ و حراست و توسعه هرچه بیشتر جنگل های حتم مشه سی تاکید کرد.
حجت الاسلام باوقار اظهار کرد: توسعه فضای سبز و کاشت درخت موجب افزایش نشاط و شادابی و ارتقای شاخص های سلامتی در جامعه می شود و باید فرهنگ درخت کاری در جامعه نهادینه شود.
در شهرستان مشگین شهر بیش از 14 هزار هکتار باغ میوه وجود دارد که بیش از 50 درصد آن را باغ های سیب تشکیل می دهد و حدود 10 تا 12 درصد باغ های سیب که مساحتی بین 700 تا 840 هکتار را شامل می شود بالای 35 سال عمر دارند.
در دو سال گذشته برخی باغداران مشگین شهری به بهانه نبود بازار مناسب برای فروش میوه بویژه سیب تولیدی اقدام به قطع درختان باغ ها کرده اند.
این باغداران همچنین وارد شدن خسارت پی در پی بر اثر حوادث و بلایای طبیعی از جمله سرمازدگی و تمام شدن عمر مفید برخی از باغ ها را از دیگر دلایل قطع درختان سیب و جایگزینی آنها با دیگر درختان مثمر از جمله شلیل اعلام کرده اند.
مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.