به گزارش ایرنا ، محمود واعظی روز پنجشنبه در همایش تجاری ایران و آذربایجان در شهر سرعین افزود: این سرمایه بزرگی برای دو کشور است و سرمایه گذاران ایرانی و آذری باید از این ویزگی در راستای همکاری های مشترک بهره گیرند.
وی اضافه کرد: در کنار همکاری های مطلوب سیاسی و فرهنگی میزان مبادلات اقتصادی بین ایران و آذربایجان نیز سال به سال در حال گسترش است و آمارها رشدی معادل ٧٠ درصد را نشان می دهد.
واعظی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید اقدام های موثری برای گسترش مناسبات ایران و آذربایجان صورت گرفته و از جمله مهم ترین آنها فعال کردن کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور پس از پنج سال توقف فعالیت می باشد.
وی بیان کرد: در سه سال گذشته روسای جمهوری ایران و آذربایجان هفت بار دیدار داشته اند و در دیدار هشتم در ماه جاری که در تهران صورت می گیرد برنامه تحکیم روابط فیمابین تنظیم خواهد شد.
واعظی با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان رابطه ای راهبردی است، افزود: خوشحالیم که روسای جمهوری دو کشور با هوشیاری و درایت مناسبات دو جانبه را استحکام بخشیده اند و دورنمای وضعیت نیز بسیار مثبت است.
رییس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان با تاکید بر گسترش همکاری های اقتصادی گفت: سرمایه گذاران ایرانی علاقمند به سرمایه گذاری در آذربایجان هستند و چنین اراده ای در طرفق مقابل نیز است و زمینه برای کارهای بزرگ مشترک فراهم می باشد.
وی تاکید کرد که مقام های ایرانی و آذری تصمیم گرفته اند که سمت و سوی همکاری های اقتصادی خود را به امور غیر نفتی تمرکز دهند و سرمایه گذاران دو کشور نیز باید اساس فعالیت خود را این بر این مهم قرار دهند.
واعظی تسهیل رفت و آمدها ، کاهش تعرفه حمل و نقل از ١٦٠ دلار به ١٠٠ دلار ، تسهیل در صدور ویزا و رقابتی شدن کالاهای تجاری را یادآور شد و گفت: این مزیت ها در سایه مذاکرات روسای جمهوری ایران و آذربایجان بدست آمده است.
وی همچنین به نقش مناطق مرزی دو کشور برای گسترش مناسبات اقتصادی اشاره کرد و افزود: از این جهت قابلیت های گردشگری ، کشاورزی و صنعتی استان اردبیل برای این منظور بسیار مطلوب بوده و سرمایه گذاران آذری می توانند در این استان اقدام به سرمایه گذاری کنند.
واعظی افزود: اولویت ایران نیز سرمایه گذاری در کشورهای همسایه و مسلمان است و آماده همکاری های مرزی در این رابطه هستیم.
به گزارش ایرنا ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دیدار با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان ، شرکت در همایش تجاری ایران و آذربایجان و افتتاح طرح های مخابراتی روز چهارشنبه وارد اردبیل شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
٧١١٠/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.