احد ندایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اثبات حقوق مسلم هسته‌ای ایران، بهبود روابط سیاسی و بین‌المللی ایران، بالندگی صنعت هسته‌ای، تثبیت شرایط اقتصادی کشور، بازگشت صنعت نفت به بازار، تقویت روحیه امید و نشاط ملی، بهبود شرایط بین‌المللی برای تقویت توان دفاعی کشور، لغوشش قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل بر ضد ایران، لغو دوازده قطعنامه و پنج تصمیم شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، آزادشدن دارایی‌های مسدود شده مربوط به تحریم‌های هسته‌ای ایران از دستاوردهای مهم برجام بوده که نشان از دیپلماسی قوی و درایت دولت تدبیر وامید می باشد .
وی با بیان اینکه تا قبل از برجام، اجماع جهانی علیه کشورمان شکل گرفته بود افزود: قبل از برجام محدودیت‌های بسیاری نسبت به روابط سیاسی و بین‌المللی ایران تحمیل وقطعنامه های ظالمانه متعددی در شورای امنیت و شورای حکام تصویب شده بود بطوریکه بازار سناریو سازی در آن زمان بر ضد ایران تشدید شده بود و علاوه بر آن اقتصاد کشورنیز در وضعیت وخیمی بود که به همت دولت تدبیر وامید این نابسامانی ها سامان گرفت .
رییس شورای استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی سالیان سال می‌خواستند ایران هراسی را در دنیا به نمایش گذاشته و چهره ضد انسانی و تنش زا از کشورمان ارایه دهند ولی باید اعتراف کرد که با توافق برجام این شیطنت ها شکست خورد.
ندایی افزود: تبادلات سیاسی،اقتصادی و بین‌المللی ایران با کشورهای مهم جهانی و منطقه‌ای در یک سال گذشته چشمگیر بوده و نقش ایران را در تصمیم‌سازی‌های بین‌المللی افزایش داده است.
وی بیان کرد: قبل از برجام فشارها بر سیاست‌های ایران در سازمان‌های بین‌المللی، تشدید شده بود و غربی ها ، سازمان ملل متحد را با طرح ادعاهای واهی علیه ایران به صدور قطعنامه می کشاندند اما دیپلماسی خارجی دولت تدبیر وامید براین ادعا ها خط بطلان کشید.
رییس شورای استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل تخریب دستاوردهای برجام را سیاسی دانست وافزود: علت اصلی تخریب‌ها علیه برجام و دولت روحانی، در این واقعیت نهفته است که منافع برخی از افراد به خطر افتاده است زیرا با اجرای برجام، شرایط اقتصادی، بویژه مبادلات تجاری به حالت عادی بر می‌گردد و دیگر جایی برای برخی انحصارها و امتیازها در اقتصاد نخواهد بود.
ندایی اضافه کرد:دلیل دیگر تخریب دولت ودستاوردهای برجام ، از سوی مخالفان ،انتخابات پیش رو در کشورمان است که سعی در انحراف افکار عمومی برای نیل به اهداف خویش هستند.
وی اظهار کرد: دولت وهوادارانش باید با استفاده از ابزارهایی که دارند دستاوردها وموفقیتهای دولت را با مردم درمیان بگذارند و وضعیت امروز را با شرایط قبل از دولت به مردم توضیح دهند.
رییس شورای استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل گفت: مخالفان برجام گزینه وراه حل بهتری را برای فضاسازی و هیاهو بمنظور دست یابی به اهداف خویش نمی بینند غافل از اینکه نمی توانند مردم را به دولت تدبیر وامید نا امید کنند .
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.