به گزاش ایرنا ، علیرضا علیپور روزشنبه در نشست مشورتی دهیاران با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر دهیاران با مسوولان برای حل مشکلات روستاها افزود: دهیاران باید برای توسعه پایدار و نیز عمران و آبادانی در روستاها با هم رقابت سالمی داشته باشند.
وی با تشریح 48 وظیفه دهیاران بر اساس دستورالعمل موجود در قانون تشریح کرد: نیازسنجی یکی از مهم ترین وظایف دهیاران است که باید در امور مربوط به روستاییان مورد توجه قرار بگیرد.
او نظافت روستاها را وظیفه دهیاران در روستا بیان کرد و گفت: دهیاران وظیفه دارند در درجه اول به زیباسازی روستا و در درجه دوم به نظافت و تمیزی روستاها اهمیت بدهند و در این زمینه نیز می توانند با شرکت تعاونی دهیاری ها همکاری کنند.
او افزود: بخشداران و دهیاران با شناسایی و بکارگیری استعدادهای روستاها برای شکوفایی اقتصاد روستاها تلاش کنند تا شرایط لازم برای رشد و شکوفایی بیش از پیش روستاها فراهم شود.
علیپور همچنین با اشاره به اینکه منابع درآمدی دهیاری ها در قانون آمده است اظهار کرد: دهیاران باید برای کسب منابع درآمدی تلاش کنند.
وی گفت: افرادی که با سهل انگاری و کم توجهی باعث هدر رفت بودجه دهیاری ها و از بین رفتن اموال عمومی مردم می شوند باید توسط بخشداری شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
وی از دهیاران خواست از ساخت و سازهای غیر قانونی در حوزه استحفاظی خود جلوگیری کرده و در زمینه آمار دقیق زاد و ولد با اداره ثبت احوال همکاری کنند.
فرماندار کوثر همچنین رسیدگی به بهداشت نانوایی های روستاها و نگهداری اموال دولتی و تاسیسات عمومی را از وظایف دهداران اعلام کرد.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: عارف اسماعیل زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.