فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: این کار به پیشنهاد پلیس راه استان اردبیل با هدف کنترل بار کامیون‌های خروجی از خلخال به مقصد اسالم و پونل و پیشگیری از ادامه تخریب سطح آسفالت راه‌های ارتباطی منتهی به استان گیلان ناشی از اضافه بار کامیون‌های حامل بار در حال تردد در این ۲ مسیر پرتردد شهرستان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تردد کامیون‌های حامل بار اضافی و غیرمجاز در ۲ راه ارتباطی خلخال - اسالم و خلخال - پونل خسارات سنگین مالی ناشی از تخریب سطح آسفالت ۲ جاده بر دوش دولت گذاشته اظهارداشت: در سه سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی ،زیرسازی و آسفالت  این ۲ جاده با استفاده از روش تثبیت سیمان و آخرین تکنولوژی روز در حوزه استحفاظی این شهرستان هزینه شده است.

بابایی گفت: با راه‌اندازی باسکول در ابتدای راه‌های ورودی این محورها و کنترل میزان بار آنها  از سمت خلخال مشکل حمل بار اضافی توسط کامیون‌های حامل بار شن و ماسه به مقصد گیلان برطرف شده و با راه‌اندازی امکانات ارتفاع‌سنج نیز بخشی از مشکل تخریب جاده ناشی از حمل اضافه بار کامیون‌های حامل چوب و یا کالا در این مسیرها حل خواهد شد.

رییس شورای ترافیک خلخال با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه احداث بلوار و یا جداکننده بزرگراه خلخال به خوجین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهارداشت: در حالی که آسفالت این بزرگراه سه کیلومتری از خروجی خلخال تا پاسگاه چندمنظوره نیروی انتظامی در منطقه نمونه گردشگری به پایان رسیده ، با گذشت چند سال هنوز برای اجرای بلوار و یا جداکننده و چهار بانده کردن این مسیر پرتردد گردشگری منطقه اقدامی انجام نشده است.

وی گفت: با توجه به تخصیص سه میلیارد ریال اعتبار اولیه برای اجرای این پروژه انتظار از مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تکمیل این پروژه جهت پیشگیری از حوادث است.

او با اشاره به انجام کار راهداری جاده اردبیل - سرچم در حوزه استحفاظی خلخال از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  این شهرستان افزود: برای افزایش خدمات راهداری در این مسیر پرتردد لازم است این حوزه به صورت رسمی به راه‌های حوزه استحفاظی خلخال الحاق شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.