جواد حق‌لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: همزمان با آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که به منظور قطع موثر زنجیره انتقال ویروس کرونا از هشتم فروردین ماه سال جاری همزمان در سراسر کشور انجام شده تا ۱۵ فروردین ماه، ۲ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۱۱ دستگاه خودرو در حالی از سطح جاده‌های این استان عبور کرده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر هشت میلیون و ۳۱۷ هزار و ۷۷۲ دستگاه به ثبت رسیده بود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که تعداد خودروهای عبوری از جاده‌های استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ماه امسال با ۶۸ درصد کاهش بالغ بر ۶ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۳۸۸ دستگاه بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۱ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۶۷ دستگاه خودرو بوده است.

حق لطفی اضافه کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی که با هدف کاهش تماس افراد و حذف ترددهای غیرضروری در سطح جاده‌های کشور به مورد اجرا گذاشته شده، حداقل تا ۲۰ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت و در صورت تمدید اجرای این طرح نیز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آماده هرگونه همکاری با پلیس راه استان خواهد بود.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه روستایی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.