اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: اعتبار پروژه راه آهن اردبیل-میانه  امسال ۳۰۰ درصد افزایش یافته و در صورت اختصاص منابع دیگر شاهد تکمیل این پروژه خواهیم شد.

وی بیان‌کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن نزدیک ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و بیشتر اعتبارات در نیمه اول سال جاری پرداخت می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بانک ملی هم به تعهد خود به خوبی عمل کرده، اظهارداشت: ۷۰ میلیارد تومان از تعهدات این بانک پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در هفته آینده تزریق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت است، افزود: راه آهن اردبیل با توجه به پیشرفت زیرساختی که انجام شده و اهتمام جدی همه دست‌اندرکاران در سایه تلاش پیمانکاران پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

بهنامجو بیان ‌کرد: حدود۱۰۰ کیلومتر این پروژه از سمت اردبیل قابل ریل‌گذاری بوده و از سمت میانه نیز ریل‌گذاری در چهار ماه آینده آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین از هدف‌گذاری۳۲ برنامه عملیاتی گردشگری برای تحقق شعار جهش تولیددر این استان طی سال جاری خبر داد و اظهارداشت: این برنامه‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هدف گذاری شده و تا سال  ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شوند.

بهنامجو  با بیان اینکه  امسال در بخش کشاورزی سه هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش سامانه آبیاری تحت فشار  قرار گرفته است افزود:تا پایان امسال  بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این سامانه در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی انجام می‌گیرد که منابع مالی آن نیز تامین شده است.

وی بیان‌کرد: در بخش احداث گلخانه نیز سال گذشته ۵۰ هکتار احداث گلخانه انجام گرفته که امسال ۳۵۰ هکتار در شهرهای استان در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.