به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی پیرجاهد در نشست خبری که ظهر پنج‌شنبه به مناسبت هفته بسیج سازندگی که در سالن جلسات بسیج‌رسانه استان اردبیل برگزار شد با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی حرکت‌های جهادی، عنوان کرد: باتوجه به خدماتی که در زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در راستای همدلی مردم و کمک به بسیج‌سازندگی برای مقابله با مشکلات انجام شده، می‌توان گفت رسانه یار مؤثر بسیج سازندگی در خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به گذشت ۲۰ سال از تشکیل بسیج سازندگی و گام‌های مثبت این سازمان در امور اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی افزود: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان اردبیل ایشان برای بار نخست در شهرستان مشگین شهر اهداف و وظایف بسیج‌سازندگی را مطرح نموده و شرح دادند، لذا این امر را به فال نیک گرفته و از رسانه و مردم خواستار توجه ویژه به برنامه‌های بسیج سازندگی در راستای ارتقای بیشتر و آبادانی استان هستیم.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل خاطر نشان کرد: ۸۵۴ تفاهم نامه در زمینه محرومیت زدایی منعقد شده که تا به‌حال ۶۲۷ پروژه به بهره برداری رسیده و در تلاشیم پروژه‌های باقیمانده را در سال جاری تکمیل کنیم.

پیرجاهد از همکاری بسیج سازندگی استان با قرارگاه محرومیت زدایی خبر داد و بیان کرد: در سال جاری تفاهم نامه ۴۵۳ پروژه را با قرارگاه محرومیت زدایی با رویکرد اشتغالزایی، آبرسانی و طرح‌های عام‌المنفعه منعقد کرده‌ایم که در حال حاضر عملیات ساخت ۱۴۲ پروژه آغاز شده و در تابستان سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که مشاغل خانگی در استان متولی خاصی در زمینه تهیه زیر ساخت‌ها و تأمین اعتبار لازم و پشتیبانی‌های لازم ندارد تصریح کرد: در راستای آموزش و رشد مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی ۲ هزار و پنجاه نفر مشارکت نموده و برای یک هزار و ۲۶۰ شغل خانگی مجوز لازم صادر شده و از ۱۹۸ کارگاه خانگی به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان حمایت به عمل آمده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل خاطر نشان کرد: همان‌طور که استان اردبیل در دوران دفاع مقدس در برپایی ایستگاه‌های صلواتی پیش‌قدم بوده، در شرایط کنونی و در راستای مقابله با بیماری کرونا نیز در تشکیل کارگاه‌های خانگی تولید ماسک و دستکش نیز در کشور پیش‌قدم شد و در این زمینه با مشارکت ۷۵ کارگاه خانگی بیش از یک میلیون ماسک به صورت رایگان توزیع و مابقی به قیمت تولیدی بین مردم توزیع شد.

پیرجاهد از توزیع قریب به ۸ هزار بسته غذایی قبل از رزمایش کمک مومنانه توسط بسیج سازندگی استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بسیج سازندگی دبیر اجرایی رزمایش کمک مومنانه در استان اردبیل بود با کمک خیرین و گروه‌های جهادی فعالیت‌های چشمگیری انجام شد که از آن جمله می‌توان به تحت پوشش قرار دادن ۶۵ هزار خانوار آسیب دیده از بیماری کرونا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه کمک مومنانه اشاره کرد.

وی در پایان درباره حمایت بسیج سازندگی از ازدواج جوانان اظهار کرد: ۱ هزار پک جهیزیه در سال گذشته تهیه و توزیع شد که شامل ۱۳ قلم کالا بوده و فقط مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از خانواده‌ها دریافت و مابقی در جهت حمایت از زوجین و عمل به تأکیدات پیامبر رحمت (ص) و ائمه معصومین (ع) به مسئله ازدواج جوانان توسط بسیج سازندگی پرداخت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.