محمدرضا شایقی روز چهارشنبه در بازدید کارشناسان صنایع دستی میراث اردبیل از کارگاه‌های صنایع دستی افزود: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن صنعتگران و فعالان صنایع دستی در شهرستان با جدیت پیگیری می‌شود که در همین راستا ۴۰ نفر از صنعتگران از بیمه برخوردار شدند.

او به معرفی صنعتگران کارگاه‌های فعال صنایع دستی شهرستان به صندوق بیمه روستاییان و کشاورزان اشاره کرد و گفت: با بازدیدهای انجام شده فعالان این حوزه که واجد شرایط هستند، شناسایی و برای بهره‌مندی از بیمه به صندوق معرفی می‌شوند.

وی بیان‌کرد: در راستای صدور پروانه‌های تولید انفرادی کارگاهی و کارت شناسایی صنعتگران حوزه صنایع دستی نیز پیگیری‌ها و اقدامات لازم انجام می‌شود.

شایقی تجهیز و تعمیر مرکز آموزش شماره یک و ۲ صنایع دستی در اردبیل را از برنامه‌های امسال برشمرد و گفت: هماهنگی با پایگاه‌های بسیج در خصوص ارائه دوره‌های آموزشی رایگان صنایع دستی نیز انجام می‌شود.

 او از معرفی فعالان صنایع دستی اردبیل برای دریافت تسهیلات کم‌بهره در جهت حمایت از آنها خبر داد و افزود: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در جاده‌های پرتردد شهرستان و ایجاد جمعه بازار صنایع دستی از دیگر برنامه‌های امسال است.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.