ناصر محمودی روز دوشنبه گفت: شهرستان‌های سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال قابلیت راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی را دارند.

وی همچنین راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی و احداث مرکز آموزشی در مرکز استان را ضروری دنست و افزود: این طرح‌ها با تخصیص اعتبار مناسب در حوزه تولید، عرضه و معرفی صنایع دستی استان محقق خواهد شد.

وی همچنین به قابلیت معرفی نمین و عنبران به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این ۲ شهر قطب تولید گلیم محسوب می‌شوند.

به گفته محمودی، روستای عنبران سفلی در تولید گلیم واقع در شهرستان نمین، روستای نمهیل و روستای برندق در تولید جاجیم واقع در شهرستان خلخال و روستای بران اولیا در تولید ورنی واقع در شهرستان پارس‌آباد قابلیت معرفی به عنوان روستاهای جهانی صنایع دستی را دارند.

او افزود: تمام مطالبات ذکر شده مسیر توسعه صنایع دستی اردبیل است و در سفر رییس‌جمهوری به استان حمایت از آن‌ها مطرح و درخواست می‌شود.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.