علی رحمتی روز دوشنبه افزود: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی  با بیان اینکه کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد، اظهارداشت: امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار و ۸۰۰ راننده در حوزه کالا و مسافر در استان اردبیل بیان‌کرد: پارسال بیش از ۲ هزار کارت هوشمند برای اولین بار در بین رانندگان استان صادر شد و هم‌اکنون تمامی رانندگان کارت هوشمند دارند.

وی همچنین به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۴ شرکت مسافرتی در استان اشاره کرد و گفت: در مجموع هشت هزار و ۹۰۰ دستگاه ناوگان در بخش حمل کالا و مسافر در استان اردبیل به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

رحمتی گفت: در راستای تحقق کامل اهداف دولت الکترونیک و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ حذف فیزیکی کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: از ۳۱ اردیبهشت امسال تمام اطلاعات رانندگان و فرآیند حمل و نقل بر اساس کد ملی راننده خواهد بود و شماره هوشمند راننده حذف خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.