سعید شهند رو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سامانه پل ارتباطی بین مردم و اداره کل حفاظت محیط زیست است و علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت با مشاهده هرگونه تخلف در حوزه‌های محیط زیست انسانی، ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز و تخریب طبیعت می‌توانند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.
او با بیان اینکه ارتباط تلفنی با این سامانه رایگان است، افزود: هدف از راه‌اندازی این سامانه اطلاع، پیگیری و رسیدگی به مسایل زیست محیطی در استان اردبیل است.
وی گفت: همه موارد مد نظر مردم که از سوی این سامانه ثبت می‌شود از سوی مسوولان و کارشناسان حفاظت محیط زیست قابل پیگیری است.
۱۷.۵ درصد از مساحت استان اردبیل جز مناطق شکار ممنوع است.
سه منطقه حفاظت شده در محدوده این استان واقع است ، منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۹۳ هزار و ۸۰۰ هکتار در شهرستان خلخال ، منطقه حفاظت شده مغان در محدوده بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و منطقه حفاظت شده نئور به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ هکتار که بخشی از منطقه وسیع حفاظت شده لیسار استان گیلان است.
کوه سبلان از ارتفاع سه هزار و ۶۰۰ متر به بالا و غار یخگان در محدوده شهرستان خلخال نیز جزو آثار طبیعی ملی ثبت شده استان اردبیل هستند.
همچنین پنج منطقه شکار ممنوع در استان برای حفظ گونه‌ها از خطر انقراض مشخص شده است: منطقه شکار ممنوع شورابیل در اردبیل با ۲۰۰ هکتار مساحت، گندیمن در مشگین‌شهر با ۳۰ هزار هکتار، دربند مشکول در گیوی با ۲۳ هزار هکتار، انزان در مشگین‌شهر به مساحت ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و خروسلو در بیله‌سوار به مساحت ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار نیز جزو مناطق شکار ممنوع ثبت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.