به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا عصر سه شنبه در حاشیه این برنامه گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست، تقویت مشارکت های اجتماعی است و امروز فعالان محیط زیست ۵۰۰ کیلوگرم زباله از تالاب جمع آوری کردند.

مصطفی فلاح اضافه کرد: برای دستیابی به محیط زیست پایدار توام با توسعه، باید آموزش های عمومی فراگیر شود و حفظ محیط زیست را تکلیف اجتماعی و شرعی بدانیم. 

وی افزود: هزینه بالای تخریب محیط زیست بر همگان روشن و فرهنگ سازی صیانت از تالاب و جنگل‌ها وظیفه فعالان محیط زیست است و توسعه آستارا بدون جاذبه‌های طبیعی غیر ممکن است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: ضایعات بسته بندی محصولات کشاورزی، تهدیدات زیست محیطی به همراه دارد و متاسفانه زباله‌های اغلب کارگاه‌ها در حاشیه استیل رها می‌شود.

فلاح اضافه کرد: دارندگان امکانات بسته بندی محصولات کشاورزی، پسماند کارگاه‌های خود را به محل دفن زباله در داداش آباد منتقل و از ریختن آن به طبیعت خودداری کنند.

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت از مناطق گردشگری آستاراست و در این شهرستان روزانه به طور میانگین، ۱۲۰ تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می‌شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.