به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو ظهر چهارشنبه در نشست با کارگران نمونه و تشکلات کارگری استان اردبیل که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، عنوان کرد: کارگران و کارفرمایان دو بال اقتصادی برای اوج گیری کشور هستند.

وی عنوان کرد: اگر امروز استان اردبیل در جایگاه‌های ملی توانسته خوش بدرخشد به واسطه نیروی کار فهیم و مسئولیت پذیر و کارفرمایان ارزش آفرین است و دولت نیز در کنار آنها نقش حمایتی خود را انجام خواهد داد.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات موجود تمام تلاش خود را با پشتوانه نیروی کار، در راستای کسب جایگاه مناسب در نظام اقتصادی کشور انجام خواهیم داد و در این مسیر هرگز دلسرد نخواهیم شد.

بهنامجو با عنوان اینکه دغدغه کارگران و تشکلات کارگری دغدغه دولت است گفت: تجربه نشان داده است منافع و سطح رفاهی جامعه کارگری و نیروی کار ارتباط تنگاتنگ با افزایش بهره‌وری دارد و اکنون نمونه این کار را با انتخاب کارگران شرکت کشت صنعت مغان و به عنوان گروه کاری نمونه ملی و شرکت کشت و صنعت مغان به عنوان واحد نمونه ملی شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حذف شرکت‌های خدماتی واسط و انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران، افزایش دستمزد نیروی کار و افزایش امنیت شغلی کارگران یکی از اهداف مهمی بود که امروز شاهد به بار نشستن این تلاش‌ها در این بنگاه اقتصادی هستیم.

استاندار اردبیل با اشاره به افزایش مشکلات اقتصادی اظهار کرد: کاهش تنش‌های کارگری در استان اردبیل در سال‌های اخیر نشان از همت کارآفرینان و مسئولین استانی برای پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگری است.

بهنام جو عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در ارائه خدمات به جامعه کارگری، بررسی شکایت و تعامل مناسب با جامعه کارگری و کارفرمایی را مناسب دانست و اظهار کرد: استان اردبیل نمونه موفق بهبود گفتمان بین کارگر و کارفرما با واسطه گری دولت و تشکلات کارگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.