اکبر بهنامجو روز چهارشنبه  در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی استان اردبیل افزود:  افراد  مبتلا به کرونا که نیازمند حمایت هستند از طریق دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی  به نهادهای حمایتی استان معرفی شوند تا  خانواده‌های آسیب پذیر فورا تحت حمایت مادی و مراقبت های درمانی  قرار گیرند.

او افزود: متاسفانه در چنین خانواده‌هایی بدلیل پایین بودن فضای محل سکونت عملا قرنطینه فرد بیمار اتفاق نمی‌افتد و ضرورت دارد در اسرع وقت مراقبت‌های لازم بهداشتی و درمانی و تامین معیشتی صورت گیرد.

استاندار اردبیل با تاکید بر  مراقبت از گروه‌های پرخطر بخصوص افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای،افزود: فرمانداران افرادی با روحیه ایثارگری را برای انجام امور ضروری روزانه این گروه بگمارند.

بهنامجو  از کارگران بعنوان قشر حساس و پرخطر دیگری که باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند، نام برد و گفت:  اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت و معدن و تجارت  کارگرانی که مبتلا به کرونا هستند باید شناسایی کرده و  علاوه بر پرداخت بیمه بیکاری آنها را تحت پوشش درمانی قرار دهند.

رییس شورای بهداشت و امنیت غذایی استان  اردبیل بیان کرد: براساس مصوبه ستاد کشوری مقابله با بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی موظف است به محض بستری و یا مثبت شدن آزمایش افراد مراجعه کننده نسبت به اطلاع رسانی سریع و آنی به محل کار و خدمت افراد مبتلا اعم از کارمند و کارگر اقدام نماید تا از شیوع و انتقال بیشتر این ویروس از طریق دیگر افراد در ارتباط با فرد مبتلا جلوگیری شود.

او گفت: کارمندانی که مبتلا به کرونا می‌شوند اداره مربوطه موظف است اقدامات حمایتی لازم و پیگیری روند بهبودی آنها را انجام دهند.

بهنامجو با بیان اینکه وضعیت هنوز سفید نشده و ضرورت دارد مردم استان اصول بهداشتی و مراقبتی و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند، اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود افراد پرخطر بیشتر از گذشته تحت مراقبت عموم قرار گیرند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: براساس تشخیص پزشکان رسیدگی و مراقبت در منزل و دور ماندن از محیط آلوده بیمارستان در تسریع بهبودی بیماران بسیار تاثیر گذار بوده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان نیز تا روز سه شنبه  ۹۲ هزار و ۵۸۴  نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و پنج هزار و ۸۷۷ نفر از انها جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.