اکبر صمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کارآیی مناسب سامانه‌های موجود هنگام بارش تگرگ بزودی ۱۰ سامانه دیگر به سامانه‌های موجود شهرستان اضافه می‌شود.

وی گفت: برای خرید این سامانه‌ها ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده که بزودی در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: فصل بهار از جمله  فصول مستعد سال برای بارش تگرگ است و با نصب سامانه‌های ضد بارش تگرگ از نگرانی باغداران کم خواهد شد.

در حال حاضر ۱۲ سامانه تگرگ‌زدایی در شهرستان مشگین‌شهر راه‌ اندازی شده است.

سامانه‌های موجود توسط اپراتور از راه دور و نزدیک عمل می‌کند و می‌تواند در مواقع خطر با شلیک توپ‌های هوایی تگرگ آماده بارش در هوا را به برف آبدار و بی‌خطر تبدیل کند.

در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از این سامانه‌ها میزان خسارت وارده از بارش تگرگ به باغات شهرستان مشگین‌شهر بصورت قابل توجهی کاسته شده است.  

سامانه فعلی ضد بارش تگرگ شهرستان مشگین‌شهر در سال ۹۲ از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران در ۱۲ نقطه از مناطق باغبانی شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی شد.

شهرستان مشگین‌شهر دارای ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه می‌باشد که در صورت مساعد بودن شرایط جوی سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی در این شهرستان استحصال می‌شود.

۶۰ درصد از محصولات باغی استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر تولید می‌شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.