معروف خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازگشایی این مسیر در حوزه استحفاظی استان اردبیل با بکارگیری ظرفیت و توان ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی در حوالی روستای مجره از توابع بخش مرکزی خلخال آغاز شده و در صورت همکاری اداره راهداری رضوانشهر ، این مسیر ارتباطی مسدود شده از برف پس از هفت ماه بازگشایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط بهمن‌گیر این جاده بیش از پنج متر است، اظهارداشت: این امر موجب طولانی شدن برف‌روبی و بازگشایی این مسیر در حوزه خلخال شده است.
او با توصیه به مردم جهت پرهیز از هرگونه تردد در این مسیر گفت: با پایان عملیات بازگشایی و ایمن‌سازی جاده در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا و همچنین شورای مدیریت بحران شهرستان برای اجازه عبور و مرور در این راه ارتباطی زمان تردد از طریق منابع خبری موثق به مردم منطقه اعلام خواهد شد.

وی اظهارکرد: حتی در صورت بازگشایی کامل راه از برف و یخ و بهمن در صورت تاکید مسوولان برای بسته ماندن جاده ، این مسیر ارتباطی بر روی همه خودروها از سمت خلخال مسدود خواهد بود.
خسروی همچنین از بازگشایی مسیرهای روستایی مسدود شده از برف  واقع در بخش‌های  شاهرود و خورش‌رستم این شهرستان خبر داد و گفت: برف‌روبی و بازگشایی مسیرهای یاد شده که از اوایل  پاییز سال گذشته با اولین بارش برف مسدود شده ، از یک هفته پیش آغاز شده و هم‌اکنون  تردد خودروها در مسیرهای روستایی صعب‌العبور و برف‌گیر منطقه امکان‌پذیر شده است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.

راه ارتباطی خلخال - پونل هر سال با بارش اولین برف پاییزی با هدف پیشگیری از بروز حوادث ناشی از سقوط بهمن بر روی خودروها از ۲ سمت استان‌های اردبیل و گیلان مسدود

می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.