دکتر  بابک نخستین  روز سه‌شنبه گفت:  ۲ مرکز از این تعداد در شهرستان اردبیل ، یک مرکز در مشگین‌شهر ، یک مرکز در پارس آباد و یک مرکز در گرمی مغان   جهت اجرایی کردن ۷ گام اجرایی مرکز بهداشت استان برای مهار اپیدمی و کنترل بیماری کرونا راه اندازی شده است .

وی بیان کرد: در این مراکز  نمونه‌برداری از موارد سرپایی گروه هدف برنامه جهت تقویت و تشدید مراقبت و بیماریابی در افراد در تماس با بیماران مثبت قطعی شناسایی شده  انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی مراکز نمونه‌برداری که با استقرار پزشک، پرستار، کارشناس آزمایشگاه و مراقب سلامت صورت گرفته نمونه برداری از موارد ارجاع داده شده افراد در تماس نزدیک با بیماران مثبت قطعی بیماری توسط مراقبان سلامت می‌باشد.

دکتر نخستین گفت: انتظار می‌رود پرسنل بهداشتی در شهرستانها همانطوریکه آموزش‌های لازم را دریافت کردند طبق دستورالعمل ارسالی با نهایت دقت موارد در تماس با بیمار مثبت قطعی را با پیگیری مستمر شناسایی و به این مراکز ارجاع دهند.

وی افزود: نمونه برداری از افراد در تماس با فرد مبتلا که علائم مشکوک دارند طبق مقررات خاص انجام خواهد شد.

تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و جان باختگان کرونا در کشور هم به ۵۸۰۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.