نادر فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی با محوریت هنر سنتی ورنی بافی در شهرستان پارس‌آباد مغان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌های استان دانست و افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل در حوزه‌های مختلفی به ویژه صنایع دستی و هنرهای دستی ظرفیت خوبی دارد با برگزاری این نمایشگاه در صدد هستیم علاوه‌بر توسعه آموزش و حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان را نیز معرفی کنیم.

فلاحی از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در سال جهش تولید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به منظور ایجاد رونق در تولید صنایع دستی تلاش خواهد کرد در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر احیای رشته‌های مختلف حوزه صنایع دستی بیان کرد: همچنین امسال احیای رشته‌های مختلف، مستند نگاری، پژوهش‌، مطالعات، ثبت نشان‌های ملی و جغرافیایی و حمایت از تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه صنایع دستی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در ادامه تأکید کرد: تجهیز کارگاه‌های مرکز آموزش صنایع دستی و احداث نمایشگاه دائمی و مرکز تولید و عرضه و نمایش صنایع دستی نیز از دیگر اولویت‌هایی است که به دنبال دستیابی به آن هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.