معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اعلام این خبر گفت : البته سال گذشته ثبت جهانی روستای قاسم آباد رودسر با محوریت چادرشب بافی بارزترین اتفاق این حوزه بود که در صورت اهتمام موجب اتفاقات خوشایندی در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان می شود.
فرزاد رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگری بعنوان یکی از راه های توسعه اقتصادی بدون تکیه به منبع نفت است و امروز هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان می تواند بعنوان عاملی برای توسعه بخشی در حوزه گردشگری به یکی از گونه های تخصصی تبدیل شود.
وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته ۱۶ فیلم کوتاه در راستای ترویج صنایع دستی ومعرفی محصولات هنرمندان این حوزه در فضای مجازی بمنظور تسهیل در فروش و افزایش تولید تهیه شده است.
رشیدی، برگزاری ۱۲ فم تور(تور آشناسازی) ویژه راهنمایان گردشگری را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی عنوان کرد.
بالغ بر ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی در بیش از ۸۰ رشته در این استان فعالیت می‌کنند و ۶۴ محصول از اقلام صنایع دستی گیلان نشان مرغوبیت و شش کالا نشان یونسکودریافت کرده‌ اند.

وی این محصولات را شامل رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی و قلاب بافی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.