دکتر اسحاق رسولی روز سه‌شنبه در نشست آنلاین با رییس واحد و اعضای هیات علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد اظهارداشت: منطقه مغان قطب کشاورزی کشور است و فعالیت کشت و صنعت مغان و کشت و صنعت پارس از امتیازات این منطقه بوده و همچنین ظرفیت جدیدی که با شروع فعالیت سد خداآفرین در این منطقه ایجاد می‌شود، این منطقه را در سطح کشور به بزرگترین قطب کشاورزی تبدیل خواهد کرد.

او گفت: با توجه به موارد فوق و همچنین ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، ماموریت شهرستانی و مسوولیت اجتماعی واحد پارس‌آباد در وهله اول در زمینه تولید بذر و نهال ترسیم شده است.

وی با اشاره به وجود رشته‌های تحصیلی زراعت با گرایش اصلاح نباتات در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و همچنین رشته‌های تحصیلی گیاه پزشکی و تولیدات گیاهی با گرایش باغبانی در واحد پارس‌آباد و تعداد قابل توجه اعضای هیات علمی و برخورداری واحد از سه هکتار زمین زراعی مرغوب و آبی اظهار امیدواری کرد در زمینه تولید بذر و نهال پروژه‌های اجرایی تحولی در سال جاری در این واحد شروع شود.

او افزود: با توجه به سیاست‌گذاری و تاکید دکتر طهرانچی برای ورود دانشگاه در زمینه کشاورزی دانش‌بنیان و تولید بذر، منطقه زرخیز مغان بهترین منطقه برای پیاده‌سازی این سیاست است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام نخبگان و کارآفرینان منطقه مغان گفت: اعضای هیات علمی گروه کشاورزی و مدیران واحد باید از این فرصت طلایی برای نقش‌آفرینی هرچه بهتر در توسعه منطقه و برندسازی واحد پارس‌آباد مغان بهره ببرند.

پارس‌آباد مغان از قطب‌های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ‌های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.