نادر فلاحی روز دوشنبه در نشست بررسی توسعه موزه‌های استان افزود: برای توسعه موزه‌های استان همراه با غنای محتوایی و تحقق شعار "اردبیل ۱۴۰۰ شهر موزه‌ها" تلاش

می‌شود.

وی نمایش آثار و نسخ خطی موزه باستان‌شناسی تهران در هفته استان اردبیل، آغاز احداث چند موزه و راه‌اندازی موزه فرش در هفته استان را از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته ذکر کرد.

وی در زمینه راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی در پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی هم گفت: با راه‌اندازی و افتتاح این موزه در سایه تدابیر و ایده‌های موثر در ایجاد مسیر جدید ورود به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین بازدید از این پایگاه تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

او افزود: در راستای توسعه موزه صنایع دستی و حمام شیخ، خانه سپهرم تملک، آواربرداری و ساخته شده و به عنوان نگارخانه به موزه صنایع دستی اردبیل اضافه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین از مرمت و احیای بنای ۲ طبقه در بقعه شیخ کلخوران برای موزه خبر داد و گفت:‌ مدرسه‌ جعفر اسلامی و مدرسه پورسینا از جمله مکان‌های در نظرگرفته شده برای افزایش ظرفیت موزه‌های استان است.

فلاحی اظهارداشت: اتاق فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به موزه سکه تبدیل شده و طرح راه‌اندازی موزه در شهرستان گرمی هم در مرحله تجهیز قرار گرفته است.

او واگذاری بخشی از تصدی‌گری موزه‌ها به بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: اشیایی که رده حفاظتی ندارند به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

مدیر موزه‌های استان اردبیل نیز در این نشست گفت: تعداد موزه‌های استان از ۱۱ مورد در سال ۹۷ به ۱۵ مورد در سال ۹۸ افزایش یافت.

فردین عینی با اشاره به فعال سازی موزه خلخال بعد از ۶ سال تعطیلی افزود:‌ این موزه دهه فجر پارسال به بهره‌برداری رسید.

او در مورد راه‌اندازی موزه‌های خصوصی در استان بیان‌کرد: نخستین موزه خصوصی استان موزه فیلم و عکس بوده که در سال ۹۸ در شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی شد.

مدیرموزه‌های استان اردبیل گفت:‌ موزه عمارت شهرداری اردبیل نیز در سال ۹۷ راه‌اندازی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.