به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری اردبیل، مسعود امامی‌یگانه در بازدید از واحد صنعتی تولید فرش طبیعی اردبیل اظهارداشت: فرشبافی هنری فاخر بوده و صنعت فرش هنر محسوب می‌شود و از دیرباز در بین خانواده‌های این شهرستان رایج بوده است.

وی افزود: نوعی از فرشبافی با توجه به فرآیندهای تعریف شده که به صورت تکه‌دوزی انجام می‌شود یک ایده نوین و طرح جدیدی است که برای نخستین بار در استان اردبیل توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

او با اشاره به بازار فروش این واحد صنعتی گفت: محصولات این واحد صنعتی بازار و شرایط خوبی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی دارد و با توجه به سوددهی مناسب و ایجاد اشتغال واحدهای فرشبافی و  به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حیطه قرار است تا مشکلات این واحدها در زمینه‌های مختلف از جمله تامین تسهیلات مورد نیاز و زیرساخت‌های مطرح در این حوزه با مشارکت جدی همه دستگاه های اجرایی برطرف شود.

۱۵ هزار نفر در صنعت فرش دستبافت استان اردبیل فعالیت دارند ولی درآمد و تولید آنها در حد تامین معیشتی است. فرش اردبیل در زیر مجموعه فرش آذربایجان قرار دارد. با اینکه در گذشته در بسیاری از خانواده های شهری و روستایی بافت فرش رواج داشت اما در سال‌های اخیر این صنعت دستی به فراموشی سپرده شده و بازار خود را در بازارهای داخلی و خارجی از دست داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.