فرامرز فرض‌الله‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در ۳۱ روز فروردین ماه سال گذشته مجموع بارندگی برف و باران در خلخال و در سال گذشته ۵۹.۵ میلیمتر بوده که این میزان در اولین ماه فصل بهار امسال به ۸۰.۱ میلیمتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی سالانه خلخال ۳۶۵.۴ میلیمتر است، گفت: با توجه به نرمال بارندگی بلند مدت ۳۳ ساله اولین ماه بهار خلخال که ۵۵.۷ میلیمتر است، میزان بارندگی فروردین ماه امسال در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۱۴۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: بارش‌های برف و باران سال ۹۸ خلخال در مقایسه با سال ما قبل آن ۹ درصد و مجموع بارندگی برف و باران سال ۹۷ این شهرستان ۳۶۴.۱ میلیمتر بود که این میزان در سال ۹۸ به ۳۳۳.۱ میلیمتر کاهش یافته است.

فرض‌الله‌پور با بیان اینکه افزایش بارندگی اولین ماه بهار امسال بخشی از کاهش بارندگی سال گذشته را جبران می‌کند، افزود: مجموع بارندگی‌های برف و باران سال ۹۸ خلخال در مقایسه با میانگین بارندگی بلند مدت ۳۰ سال گذشته این شهرستان که ۳۶۶.۵ میلیمتر است، ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی خلخال همچنین گفت: با وجود بارش برف سنگین ۱.۵ متری بهمن ماه امسال در سه ماه زمستان سال گذشته ۱۰۳ میلیمتر برف و باران در این شهر باریده که این میزان بارندگی نسبت به مجموع بارندگی زمستان سال ۹۷ که ۱۵۱.۱ میلیمتر می‌باشد ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش قابل ملاحظه دمای هوای خلخال در ۲ روز اول هفته جاری خبر داد و گفت: در حالی که دمای هوای این شهر در سردترین زمان هفته گذشته به ۵ درجه زیرصفر رسیده بود با قطع بارندگی برف و کاهش ناپایداری هوا حداقل دمای صبح امروز این شهر به ۳ درجه و حداکثر به ۲۰ بالای صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای هفته گذشته ۸ درجه و نسبت به گرم‌ترین زمان سردترین روز هفته قبل ۱۵ درجه گرم‌تر شده است.

وی به ورود جبهه هوای سرد و بارشی به خلخال از عصر امروز به خلخال اشاره کرد و افزود: با ورود این سامانه به منطقه بارش‌های باران به صورت رگباری و پراکنده همراه با رعد و برق  شدید در بعد از ظهرها و در طول هفته جاری در سطح شهر و مناطق تابعه شهرستان خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی خلخال با بیان اینکه امشب و فردا آسمان خلخال نیمه‌ابری بوده و تا دوشنبه هفته آینده دوام خواهد داشت، اظهارداشت: از سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارشی شاهد بارندگی‌های جدید در این منطقه خواهیم شد.

وی از افزایش دمای هوای این شهر خبر داد و گفت: حداقل دمای هوای صبح امروز این شهر به صفر درجه رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز قبل ۹ درجه افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.