به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی بعد ازظهر یکشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام ۶۰۰ مورد بازرسی همزمان با شیوع ویروس کرونا از بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد و افزود: این بازرسی‌ها با هدف صیانت از نیروی کار، نظارت بر رعایت اقدامات پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی در واحدها و اطلاع وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی انجام گرفته است.

وی با تبیین اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد: وزارت کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نقش حمایتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش پیامدهای آن داشته که امروزه نزدیک به تمام جمعیت کشور مشمول خدمات دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارت هستند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: همزمان با شیوع کرونا ۱۷ شرکت تعاونی تولید اقلام بهداشتی جهت افزایش تولید و فعال سازی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهره مندی از تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از طریق بانک توسعه تعاون معرفی شده‌اند.

رحیمی یادآور شد: در روزهای اخیر دو شرکت تعاونی تولید کننده اقلام بهداشتی نیز جهت دریافت تسهیلات بلاعوض به این وزارت معرفی شده که تا کنون یکی از آنها موفق به دریافت این تسهیلات شده است.

وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و خدماتی رسته‌های منتخب که در این ایام کارگران خود را حفظ کرده و هیچ‌گونه تعدیل نیروی کاری نداشته باشند به محض دریافت دستورالعمل نحوه پرداخت و تصویب هیأت وزیران سریعاً انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل تصریح کرد: تولید بیش از ۳ هزار ۵۰۰ ماسک استاندارد و لباس گان جهت تأمین نیاز مراکز بیمارستانی سهم مشاغل خانگی استان در مبارزه با ویروس کرونا است.

رحیمی با اشاره به پرداخت دو دوره مبلغ ۲۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان به حساب افرادی که هیچ‌گونه درآمدی نداشته و تحت پوشش هیچ نهاد حکایتی نبوده‌اند یادآور شد: در کنار این مبلغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همانند سنوات پیش اقدام به پرداخت مبلغ یارانه و سبد معیشت به حساب سرپرستان خانواده‌های مشمول کرده است.

وی اظهار کرد: نام نویسی غیرحضوری و برقراری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی در رسته‌های منتخب از دیگر اقدامات این اداره کل همزمان با شیوع ویروس کرونا بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل تصریح کرد: پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی قرض‌الحسنه به حساب سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر از اقدامات دیگر این وزارت در راستای کاهش پیامدها و آسیب‌های اقتصادی و معیشتی ناشی از کرونا است.

رحیمی افزود: به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با شیوع ویروس برگزاری تمامی جلسات و کمیته‌های این اداره کل به تعویق افتاد و مجوزهای مشاغل خانگی نیز تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.