سرهنگ فاضل احدی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: به‌عنوان مجموعه بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل از زمان شیوع بیماری کرونا فراخوانی به مخترعان و مبتکران دادیم که مورد استقبال قرار گرفت و در همین راستا مخترعان بسیجی توانستند ۲ دارو و یک ماده ضدعفونی کننده به ثبت برسانند.

وی افزود: مخترعان و مبتکران بسیجی فعالیت‌های چشمگیری در زمینه داروهای گیاهی و ضدعفونی کننده انجام داده‌اند که حدود پنج داروی گیاهی و پنج مورد محصولات ضدعفونی کننده از ثمرات این تلاش‌ها است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: از استان اردبیل ۲ دارو و یک ماده ضدعفونی کننده تأیید شد که یک مورد به جهاد خودکفایی سپاه برای عقد قرارداد و ۲ مورد هم در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اعظم برای انجام تست‌ها ارسال شده است.

احدی با اشاره به رونمایی این اختراع توسط استاندار اردبیل، تصریح کرد: این اختراع توسط پارک علم و فناوری و بسیجیان مخترع در کارگاه بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با حمایت پارک علم و فناوری انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث پدافند زیستی همکاران ما که در تیپ ۳۱ سپاه حضرت عباس فعالیت می‌کنند و این دستگاه رفع آلودگی را تحویل و برای مقابله با ویروس کرونا در استان مورد استفاده قرار خواهند داد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه بسیج در هر جایی که کمبود احساس شود وارد آن عرصه شده و کمبودها را رفع می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در بحث علم و فناوری احساس کمبود کردیم، وارد این عرصه شده و در تلاشیم با تمام دستگاه‌های دولتی همراهی و همکاری لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1410875
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.