مصطفی مافی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا موفق شدیم با حمایت‌های معاونت غذا و دارو و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پنج شرکت دانش بنیان را در تولید محلول ضدعفونی کننده الکلی و غیرالکلی وارد کنیم.

 مافی اضافه کرد: با این اقدام به عنوان تنها پارک علم و فناوری کشور که بیشترین تولید محلول ضدعفونی کننده غیرالکلی را داشته است معرفی شدیم و از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز مورد تجلیل قرار گرفتیم.

وی افزود: هم اکنون بازار در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده اشباع شده است و پارک نیز با تغییر سیاست کاری خود به سمت تولید سامانه‌های ضدعفونی کننده با فناوری ازون، تونل تمام اتوماتیک ضدعفونی کننده مجهز به واحد ضدعفونی کننده کف کفش و دستگاه ضدعفونی کننده تبلت، موبایل، چک و پول حرکت کرده است.

مافی گفت: هم اینک آمادگی خود را برای تولید سامانه‌های ضدعفونی کننده برای ناوگان اتوبوسرانی شهرداری، درهای ورودی و همچنین فضاهایی مختلف عمومی اعلام می‌کنیم که با سامانه هوشمند می‌توانند برای گندزدایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سامانه ضدعفونی کننده هم اینک در ناوگان اتوبوسرانی برخی از استان‌ها از جمله تبریز به کار گرفته شده است و کل کابین اتوبوس را در عرض چند دقیقه ضدعفونی می‌کند.

مافی گفت: همچنین پنج طرح تولید سامانه ضدعفونی کننده ویژه موبایل و چک و ... از طریق امواج الکترومغناطیس را در دستور کار داریم و قرار شد یک فراخوان برای جمع آوری همه ایده‌ها و طرح‌های فناورانه در حوزه کرونا منتشر کنیم.

پارک علم و فناوری استان قزوین از اسفند سال ۱۳۹۰ در فضایی به مساحت ۳۰ هکتار ذیل وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در حال فعالیت است.

این پارک هم اکنون حدود ۶۲ شرکت دانش بنیان در زمینه‌های مختلف دارد که با توجه به نیازهای روز جامعه برای تولید و عرضه محصولات اقدام می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.