احمد ناصری روز چهارشنبه اظهارداشت: با این سامانه مدرسه فیزیکی به فضای مجازی منتقل و دانش‌آموزان به صورت یکپارچه و منسجم از آموزش‌های کلاسی معلمان خود بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح ملی و استانی در رابطه با جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به جهت بیماری کرونا افزود:

از همان روزهای نخست با بهره‌گیری از معلمان مجرب آموزش و پرورش، پخش منظم دروس دوره‌های مختلف تحصیلی در قالب ۲۸ نوبت جلسه آموزشی با همکاری شبکه‌های آموزش و چهار صدا و سیما از قاب تلویزیون شروع و همچنان ادامه دارد.

ناصری گفت: همزمان با این ۲ شبکه بخشی از زمان پخش شبکه ۲ سیما نیز به برنامه‌های سرگرمی و ورزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که این برنامه‌ها مورد استقبال قابل توجه خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار گرفته ، افزود: میزان رضایتمندی خانواده‌ها و دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی بصورت مستمر پایش می‌شود.

او بیان‌کرد: با همکاری صدا و سیمای استان (شبکه سبلان) نیز اقدام به ضبط و پخش برنامه‌های درسی پایه دوازدهم تحصیلی توسط معلمان مجرب استان شد که مرحله اول آن پخش و مرحله دوم آن در روزهای آتی ضبط و پخش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تشریح‌کرد: در بیشتر مدارس استان معلمان با بهره‌گیری از فضای مجازی اقدام به تدریس، رفع اشکال و تکلیف دهی به دانش‌آموزان می‌کنند و در مناطق کمتر توسعه یافته، روستاهای دور و مناطق عشایری نیز معلمان با حضور خانه به خانه با رعایت نکات بهداشتی و با احساس مسوولیتی دوچندان به ادای وظیفه اجتماعی خود پرداخته و صحنه‌های زیبایی را رقم می‌زنند.

ناصری همچنین در زمینه احتمال شروع یا پایان فعالیت آموزشی مدارس در سال جاری و زمان برگزاری کنکور ۹۹ گفت: در جلسه هفته آینده ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در رابطه با نحوه پایان سال تحصیلی جاری تصمیم‌گیری خواهد شد و مقرر شده که آزمون کنکور ۲۰ روز بعد از برگزاری آخرین امتحان نهایی دانش‌آموزان برگزار شود.

وی در زمینه تکلیف شهریه مدارس غیردولتی در نوبت دوم سال تحصیلی جاری اظهارداشت: در این خصوص شورای عالی نظارت بر مدارس غیردولتی تصمیم‌گیری کرده و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا ،مهرماه سال گذشته ۲۵۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان با حضور در حدود ۱۰ هزار کلاس درس آماده‌سازی شده در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی استان اردبیل سال تحصیلی جدید را شروع کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.