به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری عصر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اردبیل عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵١ نفر در استان اردبیل براساس آزمایش ویروس شناسی مبتلای قطعی به کرونا شدند.

وی موارد مثبت قطعی را ٧٩٧ نفر اعلام کرد و افزود: بالا رفتن موارد مثبت به دلیل افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس شناسی است و پیش بینی می‌شود روزهای آینده روند افزایشی وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: از ۳٧۴ سی.تی.اسکن ریوی انجام شده در ٢۴ ساعت گذشته، جواب آزمایش ٩٣ مورد مثبت بود.

اخوان اکبری تعداد فوتی مثبت آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته را ٢ نفر اعلام کرد و یادآور شد: فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۱۲۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، یادآور شد: از ابتدای شروع بیماری در استان، یک‌هزار و ۹۷۱ نفر بستری شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۴۱۰ نفر مرخص شدند، یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسبه که از امروز فعالیت خود را شروع کردند، خیلی مهم است.

اخوان اکبری تصریح کرد: در خانه ماندن به عنوان مهمترین ابزار در کنترل بیماری، همکاری در طرح غربالگری تکمیلی، رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و ترددها و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ بسیار مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.