حسین وطن‌دوست  روز دوشنبه در واکنش به برخی خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص وضعیت بیکاری استان گفت: بر اساس همان آماری که مورد استناد قرار گرفته نرخ بیکاری استان در سال ماقبل ۱۳/۴ بوده که در زمستان ۹۸ به ۱۱/۵ کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به پوشش نیم درصدی نمونه آماری نسبت به کل جمعیت استان، احتمال وجود درصدی از انحراف در این گزارش دور از انتظار نیست.

او اضافه کرد: انتخاب بلوک‌های تصادفی و جامعه آماری پراکنده یکی از مواردی است که برای حصول نتیجه نزدیک به واقعیت در آمارگیری‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

وطندوست با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی کشور  گفت: همه مسولان استان تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا با تثبیت وضعیت موجود اشتغال، حمایت از تولید و جذب سرمایه گذار فرصت‌های جدید شغلی فراهم شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل تشریح کرد: جذب کامل و به موقع تسهیلات اشتغالی و حمایت از تولیدکنندگان یکی از رویکردهای اصلی استان در راستای اشتغال زایی است. 

وطن‌دوست با اشاره به تحریم همه جانبه کشور گفت: تلاش برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و تخصیص ارز از دیگر اقدامات انجام شده در جهت صیانت از نیروی کار موجود است.

به گفته وی، ورود گسترده نیروی کار جدید از سیستم دانشگاهی به بازار کار نیز یکی دیگر از موارد دخیل در نرخ بیکاری است.

وی افزود: از اولین روزهای سال جهش تولید جلسات منظمی در کارگروه‌های تخصصی آغاز شده تا بتوانیم این شعار را به مفهوم واقعی تحقق بخشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.