اکبر بهنامجو روز یکشنه در جلسه بررسی برنامه‌های جهش تولید در بخش گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: این برنامه‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هدف گذاری شده و تا سال  ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شوند.

وی به اجرای ۲۰ پروژه  گردشگر در استان اشاره کرد و گفت: زمین مورد نیاز این پروژه‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی مشخص شده و بخش خصوصی با در نظر گرفتن الویت ها در این محل ها سرمایه گذاری کرده و از سوی دولت حمایت می شوند.

استاندار اردبیل گفت: شعار جهش تولید وقتی به معنای واقعی تحقق پیدا می‌کند که سرمایه‌گذاران به عنوان بخش اصلی این شعار وارد عرصه شوند.

بهنامجو افزود: سرمایه‌گذاران با فداکاری در تحقق شعار سال می‌توانند گام اساسی را بردارند و این افراد در توسعه صنعت، گردشگری و کشاورزی نقش اساسی را ایفا  کرده  و مدیریت صنعت و کارخانه‌ها را در واقع  آنها  برعهده دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در اخذ مجوز نباید با مشکل اداری برخورد کنند گفت: روال اداری و کاهش بروکراسی اخذ مجوز که در سال‌های گذشته بخش مهم آن اصلاح شده در سال جاری نیز روند کاهش خواهد داشت.

استانار اردبیل بیان کرد: ارزش افزوده، سرمایه‌گذاری، صادرات و بخش اشتغال چهار  شاخصه مهمی هستند که باید برای تحقق شعار جهش تولید در ابتدای کار هدف‌گذاری اساسی شوند.

 بهنامجو با بیان اینکه ویروس کرونا تاثیر بسیاری در بخش‌های مختلف تولید، صنعت، گردشگری و کشاورزی گذاشته است افزود: در سال‌های گذشته ما گردشگر را دعوت می‌کردیم که از جاذبه ها و امکانات استان استفاده کند ولی امسال فراخوان زدیم که نباید کسی به عنوان مسافر و گردشگر وارد استان شود.

وی  احداث هتل‌های پنج ستاره را از اهداف جهش تولید در حوزه گردشگری برشمرد و تشریح کرد: در شهرستان‌ها و مرکز استان احداث هتل‌های پنج ستاره با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آینده نزدیک آغاز می‌شود و همچنین ادامه اجرای پروژه های زمستانی نیز در دستور کار قرار دارد.

او همچنین حفظ وضعیت موجود در توسعه تولید را متذکر شد و افزود: خوشبختانه تولید در کارخانه‌ها انجام می شود اما در عرضه محصولات به جهت شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شده  و باید این بخش حمایت شوند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل زیرساخت های خوبی دارد، گفت:در بخش های مهم صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات کارهای خوبی انجام شده و بعد از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا برای استان می‌تواند درآمد قابل توجهی داشته باشد.

استاندار اردبیل سال۹۹ را سال پایانی اجرای طرح پایاب سدخدا آفرین دانست و افزود: با واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین بیش از ۷۰۰هزار تن به محصولات کشاورزی استان افزوده شده و اشتغال قابل توجه در منطقه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش  صنعت در سال۹۹ استان اردبیل صاحب برند در کشور می شود، اظهار کرد: با تولید کامیون در کارخانه حدید مبتکران مشکین‌شهر و تحویل آن به بازار،  این استان صاحب برند تولید کامیون در سطح ملی می شود.

بهنامجو ادامه داد: با توجه به وقفه بوجود آمده در کارهای عمرانی، صنعتی و گردشکری به جهت ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود اقدامات گردشگری در پایان سال و برای نوروز ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.