نادر فلاحی روز پنجشنبه در جلسه بررسی تخلفات واحدهای گردشگری استان اردبیل، سلامت مردم را خط قرمز فعالان و متولیان گردشگری استان اردبیل ذکر کرد و گفت: در این مدت ۲۲ واحد متخلف که اقدام به پذیرش مسافر کرده بودند، پلمب و تعطیل شد.

وی بیان کرد: از تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال بیش از ۳۶۰ مورد بازرسی و نظارت توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بر تاسیسات گردشگری استان انجام شده و موارد مربوط به مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا کنترل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: همچنین در این مدت ۱۵ شکایت از واحدهای گردشگری به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل رسیده که به بخش عمده آنها رسیدگی شده است.

وی با اشاره به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در این ایام به صورت مجازی اضافه کرد: در این ایام که با محدودیت فعالیت فعالان بخش گردشگری به علت شیوع بیماری کرونا هستیم، خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری همکاری بسیار خوبی با متولیان امر دارند.

فلاحی همچنین گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی شامل لحاف و سایر ملزومات بهداشتی برای تامین امکانات نقاهت‌گاه‌های بیماری کرونا از سوی فعالان گردشگری به مراجع ذی‌صلاح بهداشتی اهدا شده است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل و به خصوص شهر گردشگری سرعین که همه ساله در این ایام پذیرای خیل گردشگران نوروزی بود، امسال با تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا، خالی از جمعیت گردشگر شده و همه واحدهای ارائه کننده خدمات گردشگری تعطیل شده‌اند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.