علی اکبری روز دوشنبه اظهارداشت: رودخانه عنبران‌چای در بازه روستای نوشنق به طول ۱.۵ کیلومتر، رودخانه ننه‌کران چای در بازه داخل روستای ننه‌کران به طول ۲ کیلومتر، رودخانه نمین چای در بالادست شهر نمین (چای قوشان) به طول ۰.۷ کیلومتر، رودخانه مینابادچای در داخل روستای میناباد به طول ۰.۷ کیلومتر و رودخانه کله‌سر چای در محدوده روستا به طول ۲ کیلومتر از جمله این نقاط هستند.

وی افزود: در حال حاضر نقاط بحرانی رودخانه‌ای شهرستان نمین شامل رودخانه قره‌سو در محدوده آلادیزگه تا قره‌چناق، رودخانه موسی‌چای در محدوده گللو تا اولاغان می‌باشد که

متصرفین آنها شناسایی شده و اخطاریه‌های لازم صادر و دستورات قضایی آزادسازی اخذ شده است.

او گفت: این مناطق قرار است توسط مجری طرح بازگشایی رودخانه‌ها آزادسازی شود و فرایند انتخاب پیمانکار طی شده و در مرحله عقد قرارداد می‌باشد.

اکبری بیان‌کرد: آزادسازی‌های انجام شده در سال گذشته نیز به طول ۶.۹ کیلومتر بدون تحمیل بار مالی برای شرکت با استفاده از پتانسیل رودخانه‌ای صورت گرفت.

رییس اداره منابع آب شهرستان نمین افزود: برای بازگشایی رودخانه‌های نمین‌چای و ده‌رود عنبران با شهرداران نمین و عنبران مکاتبات مکرر صورت گرفته و همکاری لازم با شهرداران صورت می‌گیرد.

وی گفت: سازه‌های تقاطعی جاده‌ای (پل‌ها) شناسایی شده و طی نامه‌های متعدد به دستگاه‌های اجرایی ذیربط جهت اصلاح ابلاغ شده است.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.