نادر فلاحی روز چهارشنبه در نشست با فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) استان اردبیل اظهارداشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید ظرفیت‌های اداره کل در حوزه صنایع‌دستی از جمله مربی، کارگاه و مواد اولیه برای افزایش تولیدات صنایع دستی در محلات حاشیه در اختیار قرارگاه حضرت زهرا استان قرار خواهد گرفت.

او افزود: با توجه به اینکه صنایع‌دستی جزو حرفه‌هایی است که به راحتی می‌توان در این حوزه ایجاد اشتغال کرد بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال در محلات کم درآمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در این راستا از محل تسهیلات مشاغل خانگی نیز با نرخ چهار درصد تسهیلات لازم در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

فلاحی با اشاره به تجربه موفق این اداره کل در همکاری با کانون‌های مساجد استان برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی با تکیه بر ظرفیت مساجد اردبیل، بیان کرد: قرار شد قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا نیز در راستای فروش الکترونیک محصولات صنایع‌دستی و نیز ایجاد بازارچه‌های دایمی فعالیت‌های موثری انجام دهد.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.