اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه اظهارداشت: از اول فروردین ماه معاونت اقتصادی و سیاسی استانداری تدوین برنامه جهش تولید در استان را آغاز کرده‌اند.
وی بیان‌کرد: این برنامه با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و با در نظر گرفتن شاخص‌های تولید در ابتدای سال و با ترسیم چشم‌اندازها تدوین می‌شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه بعد از ۱۵ برنامه تدوین شده اعلام می‌شود، افزود: در این برنامه تلاش می‌شود بوروکراسی اداری کاملا پایین آورده شود.
وی همچنین گفت: همراهی با بخش خصوصی و ارائه خدمات لازم به سرمایه‌گذاران از جمله ضرورت‌های برنامه اجرایی جهش تولید است.
بهنامجو با اشاره به اقدامات مناسب بخش خصوصی در راستای تولید و تحقق نیازهای جامعه ، همکاری دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی را ضروری دانست.
وی افزود: واحدهای تولیدی استان در سال گذشته فعال شدند و امسال نیز این روند با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.
استاندار اردبیل فعال‌سازی کارخانه‌ها ، بهره‌برداری از پایاب خداآفرین، افزایش کشت گلخانه‌ای، گسترش آبیاری تحت فشار، توسعه دامداری، گردشگری و صنعت را از جمله اقدامات سال گذشته ذکر کرد و گفت: در سال جهش تولید با قوت بیشتری این اقدامات ادامه می‌یابد.
وی اظهارکرد: فعال سازی پایاب خداآفرین ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی را اضافه کرده است.
بهنامجو گفت: کشت گلخانه‌ای نیز در سال گذشته ۷۰ هکتار بوده که تلاش می‌شود با تدوین برنامه اجرایی به ۲۰۰ هکتار برسد.
وی افزود:آبیاری تحت فشار سالانه ۷۰۰ هکتار انجام می‌شد که سال گذشته به سه هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده و امسال ۶ هکتار خواهد شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای توسعه بخش‌های مختلف در استان آماده است، افزود: سال گذشته خط تولید بدنه کامیون افتتاح شده که امسال کامیون با شماره اردبیل به بازار می‌آید.
وی همچنین با اشاره به فعال سازی کارخانه نئوپان و ام دی اف در استان گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌ها، امید می‌رود قطب تولید نئوپان و ام دی اف در کشور باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.