احمد رضی روز پنجشنبه در نشست شورای دانشگاه گیلان با بیان این که بیشتر دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه گیلان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، افزود: در بهمن ماه امسال، ۴۰ دانشجوی خارجی جدید در این دانشگاه اضافه می شود که درصددیم آمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه گیلان را در سال آینده به ۵۰۰ نفر برسانیم.

وی با تشریح فعالیت های دانشگاه گیلان و اعضای هیات علمی این دانشگاه اظهار داشت: سالانه از اعضای هیات علمی بیش از دو هزار مقاله در مجلات معتبر بین المللی به چاپ می رسد، ضمن این که سالانه دو هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر در دانشگاه های دولتی کشور پذیرفته می شوند.

رضی با اشاره به برنامه محوری دانشگاه گیلان و با اشاره به سیاست های این دانشگاه خاطر نشان کرد: توسعه ارتباط با بیرون دانشگاه از جمله این سیاست هاست که بخشی ارتباط با جامعه و صنعت است، تلاش شده مسایل و معضلات استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که در سال جاری، ۱۷۰ قرارداد با بیرون دانشگاه داریم، اضافه کرد: حدود ۲۰ درصد قراردادهای ما با بخش خصوصی است، در حالی که در سال ۹۲، ۲۴ مورد قرار داد  داشتیم.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸ واحد ، هسته فناور و شرکت های دانش بنیان دانشگاه گیلان اظهار داشت: طرح ارتقاء توان اشتغال زایی دانشجویان نیز به صورت پایلوت در این دانشگاه به اجرا درآمد.

رضی در ادامه سخنانش با اشاره به نیازها و چالش های دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: افزایش هزینه های جاری دانشگاه در سال ۹۸، کمبود نیروی انسانی غیر هیات علمی در سطح ملی، تجاری سازی محصولات پژوهشی و فناورانه، تامین سهم دانشگاه از اعتبارات پروژه های مشترک بین المللی ، کمبود فضاهای رفاهی دانشجویان به ویژه خوابگاه متاهلین و خوابگاه دختران و نداشتن فضای فیزیکی و آموزشی ملکی برای دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان از جمله مهمترین چالش هاست. 

ساختمان جدید دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان امروز (پنجشنبه) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.