اکبر بهنامجو روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام پزشکی استان اردبیل با تاکید بر پیام رسانی مناسب به مردم افزود: اگر مردم  به خوبی در باره عواقب بحران  کرونا آگاهی یابند بیشتر در مورد حفظ بهداشت فردی خود و خانواده تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم توصیه‌های بهداشتی را باید جدی بگیرند، اضافه کرد: بیشتر مردم با اعتمادی که به جامعه پزشکی دارند اگر  به نحو مناسب و مدبرانه  وضعیت موجود و توصیه‌های پزشکی و بهداشتی به آنها ارایه شود حتما حرف پزشکان را گوش خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم  باید در خانه مانده و از تردد در معابر خودداری کنند،گفت: امنیت و سلامت مردم برای ما در اولویت قرار داشته  و باید آنها کاملا لمس کنند که مسوولان و جامعه پزشکی در کنار آنها هستند.

استاندار اردببل با اشاره به تعطیلی مدارس گفت:  دانش آموزان و معلمان که بیشترین فراوانی جمعیت را دارند باید نسبت به این تصمیم احساس مسوولیت داشته  و در توجیه خانواده‌ها برای رعایت مسایل ایمنی نیز تلاش کنند.

رییس شورای برنامه‌ریزی استان از جامعه پزشکی استان خواست در راستای فزایش توان درمانی و عبور از بحران با بهره‌گیری از علم کشورهای موفق نقشه راه ترسیم کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در آینده بحران جدی استان را تهدید می‌کند، گفت: باید در ثابت نگه داشتن شیب موجود بیماری کرونا تلاش شده و در موسم پیک نیز مراقبت‌های ویژه با تدبیر کادر درمانی در سطح استان انجام شود.

وی  با اشاره به اینکه از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و بسیج در بحث آموزش و پیشگیری بخصوص در بازار و اماکن عمومی جهت همراه‌سازی مردم استفاده  می‌شود، بیان کرد:  در روستاها نیز باید از ظرفیت شوراها و دهیاران بهره‌مند شویم.

بهنامجو به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داخل استان اشاره کرد و گفت: چند واحد تولیدی تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده را شروع کرده‌ و با تغییر خط تولید مایحتاج استان را تامین می‌کنند.

در استان اردبیل ۷۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۰ نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.