به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو پیش از ظهر سه شنبه در جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، افزود: امنیت و سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد و باید مردم کاملاً لمس کنند که با تمام توان در کنار آنها هستیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: مدارس استان کماکان تعطیل بوده و دانش آموزان و معلمان باید نسبت به این تصمیم احساس مسؤلیت داشته و در توجیه خانواده‌ها نیز تلاش کنند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل در ادامه از جامعه پزشکی استان خواست تا در راستای افزایش توان درمانی و عبور از بحران نقشه راه با بهره گیری از علوم کشورهای موفق ترسیم کنند.

بهنام جو گفت: باید برای ثابت نگه داشتن شیب موجود شیوع کرونا تلاش شود و در موسم پیک بیماری نیز مراقبت‌های ویژه با تدبیر کادر درمانی در سطح استان انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده نسبت فوتی‌ها در کشور ۲.۵ درصد بوده است البته آمار هر روز استان نیز توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و بسیج در بحث آموزش و پیشگیری بخصوص در بازار و اماکن عمومی جهت همراه سازی مردم استفاده می‌شود و در روستاها نیز باید از ظرفیت شوراها و دهیاران بهره مند شویم.

بهنام جو به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داخل استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه چند واحد تولیدی تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده مورد تأیید بهداشت را شروع کرده‌اند و با تغییر خط تولید مایحتاج استان را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.