سردار هوشنگ حسینی روز سه شنبه گفت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق احشام و دام زنده و سلب تحرک از قاچاقچیان، ماموران انتظامی ایست و بازرسی اردبیل - مغان هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون بنز حامل احشام را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون ۷۹ راس گوسفند وبز قاچاق که فاقد مدارک قانونی و مجوز دامپزشکی و در حال انتقال به خارج از استان بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اظهار داشت: کارشناسان ارزش دام های قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی بیان کرد: در این زمینه یک نفر قاچاقچی دستگیر و دام‌های قاچاق با هماهنگی قضایی تحویل اداره دامپزشکی شد.

سردار حسینی اضافه کرد: این قاچاقچی با تشکیل پرونده برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

او با اشاره به عزم جدی پلیس برای مبارزه با اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان کالا از مردم خواست هر گونه موارد مشکوک به قاچاق کالا و ارز را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

خروج دام از استان اردبیل بدون مجوز معتبر دامپزشکی ممنوع بوده و پلیس راه موظف به توقیف وسایط نقلیه بوده و دامپزشکی استان با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی اقدامات لازم قانونی را انجام می‌دهند.

بیش از پنج میلیون واحد دامی ظرفیت‌های دامی استان اردبیل را تشکیل می‌دهد که ۲ میلیون واحد آن سبک و سه میلیون واحد دامی سنگین می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.