شهروز ملاطفی‌نیا روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: تاکنون در سطح بیش از ۲۱ هزار هکتار عملیات مربوط به شبکه‌های آبیاری فرعی با موفقیت و شتاب و دقت اجرا شده و آماده بهره‌برداری است و افزون بر ۲۳ هزار هکتار نیز در دست اجرا می‌باشد.
وی اظهارداشت: در حال حاضر نیز بیش از ۱۵ هزار هکتار از این اراضی مستعد در مناطق مختلف این استان در شرایط توپوگرافی و آب و هوایی مختلف شناسایی شده که بزودی جهت مطالعات تکمیلی در اختیار مشاوران قرار خواهد گرفت.
وی گفت: بنا به ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بین سازمان‌های تابعه در کشور در اجرای آبیاری تحت فشار با صعود ۲۰ پله‌ای از رتبه ۲۹ به رتبه ۹ کشوری ارتقا یافته که در ۳۰ سال گذشته در نوبه خود بی‌نظیر است.

ملاطفی‌نیا اظهارداشت: در سال جاری ۱۷۴ میلیارد ریال اعتبار از محل‌های اعتباری مختلف برای اجرای ۶۰ طرح و پروژه عمرانی در بخش آب و خاک استان تخصیص یافته که ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از مجموع این اعتبار به خلخال تخصیص یافته که برای اجرای ۱۱ طرح و پروژه در بخش آب و خاک این شهرستان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به نیمه‌کاره رها شدن چند پروژه احداث سدهای معیشتی کشاورزی در استان اردبیل از جمله شهرستان خلخال افزود: علت این امر ممنوعیت ادامه عملیات اجرایی طرح‌های سدسازی فاقد کار مطالعه شده و شروع شده از سال‌های گذشته از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

او گفت: در حال حاضر با اجرای طرح مطالعات تعدادی از این سدها زمینه برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مناطق مختلف استان فراهم شده و با پایان کار مطالعه مجدد این طرح‌ها عملیات اجرایی آنها از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سدهای نیمه‌کاره رها شده سجن کلور در بخش شاهرود و روستای بلیل در بخش مرکزی شهرستان خلخال از جمله طرح‌های دوباره مطالعه شده در بخش آب و خاک است که مقدمات کار برای عملیات اجرایی این ۲ پروژه از اول سال آینده در این شهرستان فراهم شده و این پروژه‌ها در سال آینده تکمیل و به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.